خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه مشکلات کارخانه «آجر گنبد»/ کارفرما مکلف به راه‌اندازی تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۱۲۸

جلسه بررسی مشکلات کارخانه وکارگران بیکار شده « آجر گنبد» از سوی برخی مسئولان قضایی و دولتی شهرستان آزاد شهر واقع در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران کارخانه تعطیل شده «آجر گنبد» گفت: به دنبال تعطیلی سه ونیم‌ساله کارخانه آجر گنبد واقع در محور جاده آزادشهر به مینودشت به دلیل قطعی گاز، روز یکشنبه (۱۲ آذر ماه) جلسه‌ای با حضور اعضای کمسیون کارگری شهرستان آزادشهر و مدیران دستگاه‌های دولتی مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد.

این کارگر در کارخانه آجر گنبد یادآور شد: طبق مصوبات این جلسه قرار شد مشکلات این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۲۲۰ کارگر در اولویت قرار گیرد و بدین ترتیب ما شاهد شروع بکار مجدد این واحد تولیدی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این جلسه کارفرما مکلف شد با رفع همه مشکلات فعالیت تولیدی کارخانه را از سر بگیرد و جدا از به کارگیری کارگران تعدیلی این کارخانه، ۵۰ درصد از ظرفیت اشتغال به کار این کارخانه به اشتغال زندانیان جرایم عمد و بهبود یافتگان مواد مخدر اختصاص یابد.

این کارگر با بیان اینکه مقرر شد کارفرما پرداخت بدهی‌های خود را به ارگان‌ها و نهادهای دولتی آغاز کند، گفت: بخش عمده مشکلات این کارخانه مربوط به بدهی ۳ میلیاردی به اداره گاز است که طی چند سال گذشته مانع از تولید مداوم محصول در کارخانه شده و در چندین نوبت به تعطیلی چندماهه کارخانه منجر شده است.

به گفته این کارگر، در خصوص ادامه فعالیت این واحد تولیدی و سامان دادن به وضعیت کارخانه در این جلسه مقرر شد این شرکت در کوتاهترین زمان ممکن فعال شود و به مرور کارگرانی که از شرکت خارج شده‌اند، به کار سابق خود بازگردند.

این کارگر با بیان اینکه طی سه نیم سال گذشته به دلیل شرایط سنی که داریم تا این لحظه کاری برای ما پیدا نشده و این مسئله تامین معاش‌مان را در این اوضاع اقتصادی دشوار کرده است، در پایان افزود: درحالی من و سایر همکارانم به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت به کار هستیم که پیش از این نیز این کارخانه (از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۹) مجموعا چندین مرحله فقط به دلیل بدهی گاز  تعطیل و مجدد بازگشایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز