خبرگزاری کار ایران

کار کارگران اعتصابی بخش نفت قزاقستان به اعتصاب غذا کشید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۲۲۲

تاکنون مذاکرات کارگران نفتی قزاقستانی با مدیران پاسخ و نتیجه روشنی دربرنداشته است و پلیس قزاقستان نیز کارگران را در فصل سرما در محل اعتصاب خود محاصره کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، کارگران معترض نفت در روز پنجشنبه چهاردهم دسامبر اعتصاب خود را در اعتراض به عدم افزایش حقوق و دستمزد خود اعتصاب کردند که پس از بی‌توجهی دولت به مطالبه آنان، از روز شنبه اعتصاب غذا را نیز در محل کار آغاز کردند.

قزاقستان از ابتدای سال میلادی جدید در فصل بهار تجربه ناگهانی شوک تورمی تا بیش از ۲۰ درصد را داشته است و اکنون این نرخ به کمتر از ۱۲ درصد کاهش یافته اما کارگران صنعت بزرگ نفت قزاقستان از دولت و کارفرمایان بهره‌بردار می‌خواهند آثار ماه‌ها تورم بالا را در حقوق آن‌ها جبران کند.

تاکنون مذاکرات این کارگران با مدیران پاسخ و نتیجه روشنی دربرنداشته است و پلیس و نیروهای امنیتی قزاقستان نیز کارگران را در فصل سرما در محل اعتصاب خود محاصره کردند.

اعتصاب غذای صدها کارگر میادین نفتی قزاقستان در آستانه روز ملی استقلال این کشور برگزار شده که این مسئله در رسانه‌ای شدن این خبر در سطح ملی و جهانی تاثیر بیشتری داشته است.

هفته گذشته دادگاه قزاقستان هفت کارگر اعتصابی که در سال گذشته اعتصاب کرده بودند را نیز اخراج کرده بود که این اقدام در نابودی شغل این کارگران رسمی در تهییج کارگران به اعتصاب تاثیر بیشتری داشت. کارگران علاوه بر مطالبات حقوقی و قراردادی، خواهان بازگشت به کار همکاران اخراجی خود نیز به کار هستند. 

سال گذشته اعتصابات نفتی پس از افزایش قیمت سوخت که منجر به درگیری‌های گسترده اجتماعی و مرگ صدها نفر در قزاقستان شد، در شروع اعتراضات کارگران نفتی نقش بسزایی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز