خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

کارگران پروژه‌ایِ تغلیظ مس درآلو: ساخت کارخانه تمام شد و ما را جذب نکردند!

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۰۱۳

کارگرانِ بومیِ پروژه‌ایِ تغلیظ مس درآلو می‌گویند: در طول انجامِ پروژه مسئولان به آن‌ها وعده داده‌اند که بعد از پایان کار، در کارخانه جذب و همکاری‌شان با شرکت ادامه پیدا کند اما بعد از پایان پروژه، شرکت یک آزمون استخدامی برگزار کرد که با توجه به شرایط و مدل برگزاریِ آزمون، کارگران پروژه‌ای شانس قبولی در آن نداشتند.

جمعی از کارگرانِ بومیِ پروژه‌ایِ تغلیظ مس درآلو در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم جذب خود در شرکت صنایع مس ملی ایران بعد از سال‌ها کار در این پروژه خبر دادند. 

به گفته‌ی این کارگران، پروژه دو قسمت داشت، اولی مجموعه‌ی معدن بود که باطله‌برداریِ آن از سال ۸۹ آغاز شد و ساختِ کارخانه نیز از سال ۹۵ آغاز شد. یعنی بسیاری از کارگران سابقه‌ی بیش از ۱۰ سال کار در این پروژه دارند. 

کارگران می‌گویند: در طول انجامِ پروژه مسئولان به آن‌ها وعده داده‌اند که بعد از پایان کار در کارخانه جذب و همکاری‌شان با شرکت ادامه پیدا کند. اما بعد از پایان پروژه، شرکت یک آزمون استخدامی برگزار کرد که با توجه به شرایط و مدل برگزاریِ آزمون، کارگران پروژه‌ای شانس قبولی در آن نداشتند. 

به گفته‌ی این کارگران، سال‌ها در شرایط سخت و استثنایی در این پروژه فعالیت کردیم. با مشکلاتی چون آب و هوای سرد، ارتفاع بالا از سطح دریا، مسیرهای طولانی و کوهستانی پرخطر، دستمزد نازل و دیگر سختی‌های مختص این پروژه دست و پنجه نرم کردیم، به این امید که بعد از پایانِ کار و ساختِ کارخانه، شغلی پایدار داشته باشیم. 

این کارگران می‌گویند: حداقلی‌ترین کاری که می‌شد برای کارگرانِ با سابقه‌ی این پروژه انجام داد این بود که در آزمون، امتیازی برای آن‌ها در نظر می‌گرفتند اما این اتفاق نیفتاد.

از دیگر اعتراضاتِ کارگران به شرایط برگزاری این آزمون، اختصاص ظرفیت بسیار پایین و غیرمنطقیِ بعضی رشته‌ها بدون توجه به عظمت مجموعه و عدم تناسب منابع آزمون با رشته‌های مورد نیاز است. 

برخی از آن‌ها می‌گویند: رشته‌ی ما در آزمون بود، اما منابع ما در دفترچه نبود. ما قبلا اعلام کردیم و گفتند رسیدگی می‌کنیم اما زمان آزمون متوجه شدیم منابع امتحاتی فرق دارد. 

کارگران می‌گویند: تاریخ آزمون را یک هفته قبل از برگزاری آن اعلام کردند و عملا فرصتی برای آمادگی در آزمون نبود. همچنین با توجه به شرایط پراسترسِ پرسنل که در اوج عملیات پیش راه اندازی بودند و روزانه تا ۱۴ ساعت درگیرِ کار و رفت و آمد بودند، عملا امکانی برای مطالعه و آمادگی فراهم نبود. 

این کارگران همچنین به‌عدم اعلام جزئیاتِ کارنامه، عدم در نظر گرفتن ظرفیت مازاد جهت دعوت به مصاحبه و تعلل در اعلام نتایج تا لحظه‌ی پایان راه اندازی اولیه اعتراض دارند. 

آن‌ها می‌گویند: حتی نفرات زبده و کارکشته‌ی این پروژه علیرغم داشتن صلاحیت، تخصص و تجربه‌ی در آزمون قبول نشده‌اند. نیروهای موثر این پروژه هیچ کدام در آزمون قبول نشدند و مشخص نیست چه کسانی قبول شده‌اند. 

کارگران می‌گویند: پیگیری‌هایی انجام دادیم اما هیچ جوابی به ما نداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز