خبرگزاری کار ایران

آغاز ورود سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در فرآیند تعیین صلاحیت متقاضیان استخدام برخی دستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۱۸۷

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: آزمون‌های دانش نظری و عملی در مراکز شماره ۲ و شماره ۵ استان تهران در تاریخ ۲۷ لغایت ۲۸ آذرماه سال‌جاری، اخذ می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهرداد عظیمی (معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) از تعیین صلاحیت شغلی و حرفه‌ای متقاضیان جذب و کار در سازمان‌های اداری و استخدامی و زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تریبتی کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد. 

وی یکی از اهداف اصلی نظام آموزش فنی وحرفه‌ای را تربیت نیروهای توانمندی برشمرد که با استفاده از مهارت‌های کسب شده، به‌طور موفقیت‌آمیزی در محیط کار با کارآیی بالا به انجام امور بپردازند. 

عظیمی همچنین تاکید کرد: بیش از ۱۰۴ نفر از متقاضیان استخدام اکنون از طریق ما جذب سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها می‌شوند.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آزمون‌های دانش نظری و عملی در مراکز شماره ۲ و شماره ۵ استان تهران در تاریخ ۲۷ لغایت ۲۸ آذرماه سال‌جاری، اخذ می‌شود. 

وی در ادامه تصریح کرد: نظام جامع مهارت و فناوری، شامل سه زیر نظام «آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و شرایط احراز اشتغال» می‌باشد و مهارت فنی و صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان، توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مورد سنجش قرار می‌گیرد. 

عظیمی با اشاره به ارائه ۳۰ درصد آموزش‌های مهارتی به‌صورت تئوری و ۷۰ درصد عملی، اذعان داشت: استخدام نیروی انسانی برای ورود به بنگاه‌های اداری و اقتصادی بر اساس آزمون‌های ورودی و سنجش‌های کنونی، مسیر صحیحی را طی نمی‌کند و این استخدام‌ها پس از احراز شایستگی، توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ضروری است. 

وی خاطرنشان ساخت: جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بسیار فراگیر و تمامی اقشار جامعه را در بر می‌گیرد و با آموزش‌های کوتاه مدت و همچنین توسعه فرهنگ مهارت آموزی به جای مدرک گرایی و ارائه آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال، سازمانی راهبردی برای کشور محسوب می‌شود. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: جوانان تحصیل کرده زیادی در کشور وجود دارند که پس از فراغت از تحصیل به دلیل نداشتن مهارت، فرصت‌های مناسب را برای اشتغال پیدا نکرده‌اند و بهترین و کوتاه‌ترین راه، برای جذب بازارکار، کسب آموزش‌های مهارتی می‌باشد که زمینه حضور نیروهای کارآمد، با انگیزه و جوان را در بازار کار فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز