خبرگزاری کار ایران

مهارت‌آموزی سازمان جهانی کار به مهاجران سریلانکایی که قصد بازگشت به کشور دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۷۶۷

برای بسیاری از مهاجران سریلانکایی و مشتاقان مهاجر، کسب مهارت‌های جدید توانسته فرصت‌های جدیدی را برای یافتن مشاغل بهتر فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ILO، سازمان جهانی کار پس از شیوع کرونا در برخی از کشورها از جمله سریلانکا (جزیره بزرگی واقع در جنوب هند) امتیازاتی را برای بازگشت بسیاری از مهاجرین به کشورهایشان و تنظیم بازار کار جهانی قائل شد که از جمله آن‌ها امتیازات مربوط به آموزش رایگان مهارت‌های کار بود. 

برای بسیاری از مهاجران سریلانکایی و مشتاقان مهاجر، کسب مهارت‌های جدید توانسته فرصت‌های جدیدی را برای یافتن مشاغل بهتر فراهم کند؛ مشاغلی با ثبات و با دستمزد بهتر که باعث شود شاغلین در کشور خودشان درآمدی قابل قبول داشته و تمایلی به مهاجرت نداشته باشند. 

سازمان جهانی کار (ILO) برنامه آموزشی تحت حمایت دولت و وزارت کار ژاپن را تدارک دیده که با تحقق آن تعداد قابل ملاحظه‌ای از مشاغل ایمن را برای افراد فراهم می‌آورد. 

«برنامه آموزش مهاجرین» عنوان یکی از این پروژه‌ها است که با حمایت ژاپن و به منظور ادغام مجدد اجتماعی-اقتصادی کارگران سریلانکایی در جوامع و بازار کار بومی خود پس از فروکش همه‌گیری کرونا شروع شده است. 

این برنامه که ازسوی وزارت کار ژاپن و سازمان جهانی کار با مشارکت شورای ملی خدمات جوانان و دفتر اشتغال خارجی سریلانکا اجرا شده است، از ارتقای توسعه آموزش مهارت‌ها و فنون مختلف در رشته‌های متنوع حمایت کرده است. 

اکنون در مرحله اول نزدیک به ۳۰۰ کارگر مهاجر متقاضی و بازگشت به کشورشان، در لیست اولیه آموزشی مراکزی هستند که توسط دولت ژاپن در شرق آسیا تدارک دیده شده است. ضمن اینکه در میان این ۳۰۰ نفر، برخی افراد دارای معلولیت نیز در اولویت قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز