خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران بیکارشده «مس درآلو» مقابل مجتمع

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۹۳

شماری از کارگران پیمانکاری پروژه‌ایِ تغلیظ مس درآلو که با اتمام پروژه بیکار شده‌اند، مقابل مجتمع تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (۵ دی ماه) شماری از کارگران بیکارشده پروژه‌ایِ تغلیظ مس درآلو در استان کرمان با خودروهای خود در مسیر منتهی به ورودی مجتمع تجمع کردند.

این کارگران که بیشتر آن‌ها بومی منطقه هستند، می‌گویند شنبه هفته جاری (دوم دی ماه) در حالی پیمانکار با ۲۸۰ نفر از کارگران با سوابق حداقل ۱۰ساله تصویه حساب کرده که بیشتر این کارگران در آزمون استخدامی برای جذب در این مجموعه قبول نشده‌اند. هر چند که در نحوه برگزاری این آزمون انتقاد زیادی وارد است و کارگران پروژه‌ای شانس قبولی در آن را نداشتند.

به گفته یکی از کارگران؛ پروژه مس درآلو دارای دو واحد معدن و کارخانه است که مجموعه‌ی معدن سال ۸۹ به بهره‌برداری رسیده و ساخت کارخانه نیز از سال ۹۵ آغازشده است.

این عده معتقد هستند که پس از سال‌ها تلاش در این پروژه، حق آن‌هاست که پس از بهره‌برداری پروژه‌ایِ تغلیظ مس درآلو به کار گرفته شوند.

این کارگران پیمانکاری می‌گویند: اگر قرار باشد با اتمام پروژه بیکار شویم در حالی‌که کارفرمای مادر هیچ تعهدی نسبت به ما احساس نمی‌کند، از کدام مرجع و نهاد باید حقوق‌مان را پیگیری کنیم؟

با شروع به کار «مجموعه مس درآلو» که از مجموعه‌های شرکت صنایع مس ملی ایران است و به بهره‌برداری رسیدن آن، تعدادی از کارگران پیمانکاری بیکار شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز