خبرگزاری کار ایران

یگان ضد شورش آرژانتین، کارگران معترض به حذف یارانه‌ سوخت را سرکوب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۶۶۶

افزایش فقر و تورم، از دلایلی است که کارشناسان به‌عنوان عوامل برانگیختن اعتراض علیه دولت تازه روی کار آمده خاویر میلی معرفی کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، پلیس آرژانتین در واکنش به تجمع کارگران و اعضای اتحادیه‌های کارگری و بازنشستگی آرژانتین که در اعتراض به اقدامات دولت نوپای دست راستی خاویر میلی درباره ارزش پول ملی و حذف یارانه‌ها تجمع کرده بودند، اقدام به سرکوب و بازداشت جمعی از آنان کرد.

صبح روز سه شنبه به وقت آرژانتین، صدها تن از کارگران و اعضای اتحادیه‌های کارگری آرژانتین در میدان بزرگ شهر بوینس آیرس پایتخت تجمع کرده بودند که با برخورد یگان‌ ضدشورش مواجه شدند.

خاویر میلی رئیس جمهور نئولیبرال آرژانتین که پس از یک دوره رکود اقتصادی با شعارهای پوپولیستی به قدرت رسید، همچنین اقدام به تعطیلی و حذف برخی وزارتخانه‌های اجتماعی و عام‌المنفعه نیز کرده است.

کاهش ۵۰ درصدی ارزش پول آرژانتین، کاهش یارانه‌های انرژی و حمل و نقل و تعطیلی برخی از وزارتخانه‌ها از جمله دلایل اعتراض کارگران بود.

پلیس برای متفرق کردن کارگران پس از بازداشت چندتن از لیدرهای تجمع در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری، از گاز اشک‌اور استفاده کرد.

این دومین تجمع بزرگ آرژانتینی‌ها علیه دولت این کشور تنها با گذشت یک ماه از روی کار آمدن کابینه جدید است.

افزایش فقر و تورم، از دلایلی است که کارشناسان به‌عنوان عوامل برانگیختن اعتراض علیه دولت تازه روی کار آمده خاویر میلی معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز