خبرگزاری کار ایران

تعویق چند ماهه‌ حقوق کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۵۶۹

پرداخت حقوق حدود ۲ هزار کارگر پیمانکاری و ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال کار ۳ تا ۴ماه به تاخیر افتاده است.

یک منبع کارگری در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گزارش داد: در مجموعه شرکت صنایع دریایی ایران صدرا حدود ۲ هزار کارگر پیمانکاری و حدود ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم دارد که به کارهای تعمیرات کشتی، ساخت سکوهای نفتی و... غیره در سواحل دریای بوشهر مشغول هستند. در این میان حقوق کارگران پیمانکاری۴ ماه و حقوق کارگران قرارداد مستقیم ۳ ماه به تاخیر افتاده است.

به گفته وی؛ معوقات حقوقی نیروی کار پیمانکاری این واحد صنعتی در ماه‌های شهریور، مهر، آبان و آذر به تعویق افتاده و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌اند مربوط به حقوق مرداد است. همچنین کارگران قرارداد مستقیم این مجموعه پرداخت حقوقشان از مهر ماه به تاخیر افتاده و آخرین دریافتی آن‌ها مربوط به حقوق شهریور ماه است که با دو ماه تاخیر آبان ماه به حسابشان واریز شده است.

بنا بر ادعای این کارگر، شرکت صدرا به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی سختی قرار داده است.

وی افزود: علاوه بر معوقات مزدی، بیمه تامین اجتماعی کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با مشکلاتی روبرو است. آن‌ها در دریافت هزینه‌های درمان بیمه تکمیلی خود از شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد نیز با مشکل روبرو هستند.

این کارگران گفت: به دلیل ناکارآمد بودن خدمات ارائه شده توسط بیمه پایه تامین اجتماعی، ما کارگران هر ماه مبالغی (هر نفر حدود ۲۰۰ هزار تومان) را بابت بیمه تکمیلی هزینه می‌کنیم و با وجود آنکه کارفرما هزینه بیمه تکمیلی ماهانه را از حساب کارگران کسر می‌کند اما هنوز ارائه خدمات به درستی انجام نمی‌شود.

به گفته وی، برخی کارگران از چندین ماه پیش هنوز موفق به دریافت هزینه‌های درمانی خود از شرکت‌های بیمه‌گر طرف قرارداد نشده‌اند.

طبق اظهارات این کارگر، تبدیل وضعیت اولویت اصلی نیروهای قراردادی و پیمانکاری مجموعه صدرا است و تنها با حذف پیمانکاران و واسطه‌هاست که تبعیض از میان برداشته می‌شود و کارگران فنی و متخصص کشور از این شرایط ناگوار نجات می‌یابند.

این کارگر با بیان اینکه شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) یکی از مطرح‌ترین واحدهای ساخت و تعمیرات کشتی و اجرای سکوهای نفتی و گاز در کشور است، اظهار داشت: اغلب نیروهای فعال در مجموعه‌سازی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) را کارگران با تجربه و مهندسان متخصص در زمینه کشتی‌سازی و تعمیرات آن، سکوهای نفتی، گاز و سایر صنایع دریایی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز