خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «کیش چوب» از افزایش مطالبات مزدی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۰۹

کارگران کارخانه «کیش چوب» در جزیره کیش از افزایش معوقات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند.

یک کارگر کارخانه «کیش چوب» در قزوین به خبرنگار ایلنا گفت: بابت ۴ ماه معوقات مزدی سال جاری طلبکاریم و با اتمام دی ماه؛ این معوقات به ۵ ماه افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی؛ هم اکنون در کارخانه کیش چوب نزدیک به ۱۲۰ کارگر و در واحد مبلمان‌سازی زیرمجموعه این کارخانه حدود ۲۰ تا ۳۰ کارگر قراردادی مشغول کارند که نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود هستند.

این کارگر اظهار داشت: در حال حاضر حجم معوقات مزدی کارگران این واحد تولیدکننده محصولات چوبی واقع در جزیره کیش در استان هرمزگان حدود ۴ ماه برآورد می‌شود. در حال حاضر شماری از کارگران هر دو واحد تولیدی نیمی از حقوق مرداد و شهریور خودرا دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز عیدی سال ۱۴۰۱ خود را دریافت نکرده‌ایم، در ادامه گفت: تنها نگرانی ما انباشته شدن مطالباتمان در ماه‌های آینده است و اینکه اگر در هر ماه بخشی از آن‌ها پرداخت نشود، بار دیگر مطالباتمان افزایش می‌یابد.

به گفته این کارگر؛ اگر مدیریت کارخانه راهکاری برای پرداخت بدهی‌های خود به کارگران پیدا نکند کارگران برای تامین هزینه‌های زندگی خود دچار مشکل خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز