خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهمنامه آموزش ۶۸ هزار نفر برای مجموعه خودروساز ملی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۸۸۸

مهرداد عظیمی تاکید کرد: پیش از ایران خودرو در حوزه آموزش فنی با گروه خودروسازی سایپا هم تفاهمنامه منعقد شده است و به زودی همکاری با هولدینگ‌ها و گروه‌های فولادسازی را آغاز می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه آموزش ۶۸ هزار نفر کارگر خودروساز توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با حضور رئیس این سازمان و مدیران یک شرکت خودروسازی ملی منعقد شد. 

طبق این گزارش، توافقنامه همکاری برای آموزش‌های مهارتی و ورود نیروی کار ماهر به گروه خودروسازی ایران خودرو، به امضاء مهرداد عظیمی (معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای) و علی عظیمی فشی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو) رسید. 

هدف از امضای این توافقنامه همکاری در تدوین و بازنگری استانداردهای شایستگی، حرف و مشاغل گروه آموزش مهارت‌های فنی، غیر فنی (مهارت‌های نرم)، عمومی و تخصصی و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و آموزش ۶۸ هزار نفری نیروی شاغل در گروه خودروسازی ایران خودرو و نظارت بر استخدام نیروهای جدیدالورود است. 

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم امضای توافقنامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با اشاره به وضعیت مهارت آموزی در کشور، گفت: با توجه به قابلیت‌های این سازمان، نیازمند آموزش‌های مهارتی هستیم و با هم‌افزایی، برای آموزش نیروهای ماهر به خصوص فنی، تلاش و همکاری می‌کنیم. 

عظیمی فشی با تحلیل شرایط مهارت‌آموزی در کشور از آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان حلقه واسطه بین کارگاه تا دانشگاه نام برد و تصریح کرد: ظرفیت‌های این سازمان می‌تواند باعث ارتقای کیفیت تولید کشور شود. 

وی افزود: با توجه به بازنشستگی ۲۰ هزار نفر در دو سال آینده، آموزش‌های مهارتی افراد جدیدالورود و آزمون استخدام آنان باید از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت گیرد. 

مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم انعقاد توافقنامه با گروه صنعتی ایران خودرو، به تشریح ظرفیت‌های سازمان از جمله ۶۵۸ مرکز، ۵ هزار مربی، ۲۱ هزار آموزشگاه آزاد، ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی در مراکز دولتی و ۱۱ هزار استاندارد آموزشی، پرداخت و تأکید کرد: با این ظرفیت‌ها و راهبرد ما برای همکاری و تعامل با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی، شریک مطمئن صنایع کشور هستیم. 

مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در این نشست تاکید کرد: پیش از این با گروه خودروسازی سایپا هم تفاهمنامه منعقد شده است و به زودی همکاری با هولدینگ‌ها و گروه‌های فولادسازی را آغاز می‌کنیم. 

وی در ادامه به تبیین اهمیت فناوری‌های مهارت‌پایه و تغییر در فرآیند تکنولوژی‌ها و مهارت‌ها بر اساس تحولات روز، پرداخت و اظهار کرد: هم‌اکنون متأثر از تحولات تکنولوژیک، دامنه تغییرات وسیع و زمان آن کوتاه است و صنایع بزرگ برای به‌روزرسانی آموزش‌ها ناشی از این شرایط، باید در روند جذب و آموزش‌نیروهای جدید از ظرفیت آموزش‌های مهارتی، استفاده کنند. 

معاون وزیر کار افزود: از ۵۰ هزار آموزش منجر به اشتغال تاکنون، بیش از ۳۱ هزار مورد در سامانه رصد اشتغال ثبت شده و برای سال آینده عدد ۲۰۰ هزار نفر را پیشنهاد داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز