خبرگزاری کار ایران

پس از آلمان، اینبار اعتراضِ کشاورزانِ فرانسوی به سیاست‌های ضد کشاورزی به نفعِ اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۳۵۸

کشاورزان فرانسوی مانند همکاران آلمانی خود تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند. آنها عمدتاً به مالیات‌ها و مقررات جدید کشاورزی در زمینه عوارض محصولات کشاورزی و واردات اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، کشاورزان فرانسوی در اعتراض به طرح افزایش مالیات‌ها و عوارض حوزه کشاورزی در مقابل ساختمان‌های دولتی، تجمعاتی را برگزار کردند. 

روز جمعه گذشته (۲۹ دی ماه) اتحادیه زارعان فرانسه «FNSEA» پس از اجتماع مقابل دفاتر وزارت کشاورزی این کشور، جاده‌های منتهی به پاریس را مسدود و در مقابل وزارت کشاورزی، کودهای دامی خود را به نشانه اعتراض تخلیه کردند. 

کشاورزان فرانسوی مانند همکاران آلمانی خود در هفته تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند. کشاورزان فرانسوی عمدتاً علیه مالیات‌ها و مقررات جدید کشاورزی در زمینه عوارض محصولات کشاورزی و واردات اعتراض می‌کنند. 

سخنگوی FSNEA، گفته است: پس از ملاقات با نمایندگان وزارت کشاورزی فرانسه، در تدارک این تصمیم هستیم که اعتراضات خود را مانند آلمانی‌ها ادامه دهیم یا خیر!

صدها تراکتور و کشاورز از سراسر جنوب غربی فرانسه این هفته در شهر تولوز در جنوب غربی این کشور دست به تظاهرات زده و به سمت پایتخت در حرکت بودند که این اقدام باعث ایجاد ترافیک بین جاده‌ای شد. 

روز جمعه آن‌ها بزرگراهی را که تولوز را به بنادر دریایی متصل می‌کرد، با دیواری از یونجه مسدود کردند. 

کشاورزان مالیات دولت بر سوخت تراکتور، واردات ارزان محصولات کشاورزی از اوکراین، سهمیه‌بندی ذخیره آب و مشکلات تشریفات اداری را از جمله دلایل نارضایتی‌های خود عنوان می‌کنند. 

اعتراضات در بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا (فرانسه) در حالی صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهور امانوئل مکرون نسبت به حمایت فزاینده کشاورزان از احزاب مخالف افراطی ملی‌گرا ابراز نارضاتی کرده بود. 

کشاورزان معتقدند: در شرایطی که محصولاتشان روی دست‌شان مانده، دولت با واردات محصولات کشاورزی اوکراین به اسم حمایت از این کشور در جنگ با روسیه و همچنین با افزایش مالیات‌ها و عوارض و قیمت سوخت ابزارآلات مکانیزه کشاورزی، معیشت این بخش از شاغلان فرانسوی را دچار بحران همه جانبه کرده است. 

وزیر کشور در دولت امانوئل مکرون در این زمینه اظهار کرده است: به دنبال راهی هستیم که اعتراض کشاورزان به ماجراهایی مثل کارگران جلیقه زرد شهری گره نخورد و مشکل تبدیل به یک چالش امنیت ملی نشود. 

سیاست اتحادیه اروپا در واردات بی‌رویه و بدون عوارض محصولات کشاورزی اوکراین باعث شده تا در چندین کشور از جمله «رومانی»، «بلژیک» و «آلمان» نیز پیش از فرانسه به این سیاست واردات ارزان اعتراض کنند. به نحوی که روز چهارشنبه گذشته همین اعتراض از سوی تعداد قابل توجهی از کارگران بخش کشاورزی رومانی انجام گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز