خبرگزاری کار ایران

کارگران کارخانه کاغذ دیبای شوشتر:

منتظر آغاز فعالیت کارخانه و شروع به‌کار هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۷۲۴

کارگران واحد تعطیل شده «کاغذ دیبای شوشتر» می‌گویند: منتظر آغاز فعالیت تولیدی کارخانه بر اساس وعده مسئولان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران واحد تعطیل شده «کاغذدیبای شوشتر» از تعلل برای راه‌اندازی این واحد تولیدی گلایه کرده و گفتند: این کارخانه که اخیرا به دلیل مشکلات مالی با مشکل روبرو شده، در حال حاضر فعالیتی ندارد حال آنکه براساس وعده‌های مسئولان باید راه‌اندازی می‌شد.

یکی از کارگران این کارخانه با بیان اینکه برخی مسئولان اعلام کرده‌اند به زودی فعالیت کارخانه «دیبای شوشتر» از سر گرفته می‌شود، گفت: حدود ۵۰ روز از توقف فعالیت کارخانه کاغذ دیبای شوشتر به دلیل مشکلات مالی می‌گذرد که در نهایت با جلساتی که در محل استانداری برگزار شده، مقرر شد با رفع همه مشکلات تمالی دوباره آغاز به کار کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه ۳۵۶کارگری که قبل از تعطیلی در محل کار خود مشغول کار بودند، منتظر از سرگیری فعالیت کارخانه هستند، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران از سرگیری فعالیت کارخانه است که امیدواریم با مساعدت مسئولان استانی سریعتر مرتفع شود.

این کارگر درباره مشکلات ملی پیش آمده در کارخانه کاغذ دیبای شوشتر گفت: به دلیل‌ عدم اجرای مصوبه کمیته کاغذ و نشر از سوی یکی از بانک‌ها برای تولید کتب درسی، این کارخانه با مشکل مالی مواجه شده و در نتیجه استمرار این وضعیت، از روزهای پایانی آذرماه فعالیت کارخانه متوقف شده است.

این کارگر گفت: کارخانه کاغذ دیبای شوشتر برای ادامه تولید نیازمند تامین تامین منابع مالی یا اجرای مصوبه اردیبهشت ماه کمیته کاغذ و نشر برای خرید مواد اولیه و تجهیزات لازم برای تولید کاغذ چاپ و تحریر است که خوشبختانه برخی مسئولان استانی وعده اجرای مصوبه را داده‌اند.

او درباره مصوبه کمیته کاغذ و نشر گفت: اردیبهشت سال جاری در جلسه‌ای اختصاصی که با حضور معاون رئیس جمهور، وزیرارشاد، معاون وزیر صمت، مدیرعامل بانک ملی ایران و جمعی دیگر از مسئولین با رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبا شوشتر برگزار شد، مقررشده بود این کارخانه حدود ۲۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر به قیمت تعیین شده از سوی سازمان حمایت، تولید کند و در مقابل؛ تعهدی که دولت پذیرفت آن بود که مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت ارشاد داده شود و از طریق آن وزارت در اختیار این شرکت جهت خرید مواد اولیه و تجهیزات لازم برای تولید کاغذ چاپ و تحریر قرار گیرد و این امر به صورت مصوبه درآمد که از قرار معلوم بعد از گذشت حدود ۹ماه هنوز انجام نشده و بانک عامل حاضر به پرداخت این تسهیلات به بهانه‌های مختلف نیست.

به گفته وی؛ طی یک ماه گذشته آن‌ها بارها مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان خوزستان تجمع کرده و خواستار مشخص شدن وضعیت کارخانه و کارگران آن شده‌اند.

او گفت: آنچه در چند ماه گذشته باعث افزایش مشکلات کارخانه و کارگران شده، تعلل برخی مسئولان در اجرای مصوبه کمیته کاغذ و نشر برای شروع به‌کار دوباره است. اگرچه اخیرا مسئولان قول همکاری و کمک داده‌اند.

این کارگر در پایان گفت: کارگران شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبا شوشتر در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان، آماده کار و تولید هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز