خبرگزاری کار ایران

انتظار ۱۵ ماهه کارگران بیکار شده روغن جهان برای دریافت مطالبات

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۶۲

با گذشت بیش از ۱۵ ماه از تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان، هنوز بخش زیادی از مطالبات کارگران بیکار شده این کارخانه پرداخت نشده است.

یکی از کارگران بیکار شده کارخانه روغن نباتی جهان واقع در زنجان گفت: میانگین سنوات پایان خدمت حدود ۷۳ کارگر بیکار شده کارخانه روغن نباتی جهان براساس سوابق کاری از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است که کارگران هنوز بخش زیادی از آن را وصول نکرده‌اند.

وی درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و همکارانش گفت: بعد از بدقولی کارفرما همه کارگران بیکار شده به صورت مجزا بعد از دریافت ترک کار خود به اداره کار زنجان شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات آن‌ها را داده است اما کارفرما تمکین نکرد و بعد آن پرونده به مراجع قضایی واگذار شده است.

این کارگر افزود: پس از پیگیری‌های حقوقی سرانجام توانستیم حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلبمان بگیریم و کارگران با فروش بخشی از ضایعات، مواد خام اولیه و روغن‌های انبار شده، توانستند نیمی از مطالبات خود را با حکم قضایی وصول کنند.

به گفته وی، علارغم دریافت نکردن سنوات و حقوق، این کارگران مطالبات معوقه مزدی قدیمی خود را نیز طلبکار هستند که مربوط به دستمزد سالهای ۹۲ تا ۹۷ می‌شود که باید این مطالبه با «تاخیر و تادیه» آن پرداخت شود.

این کارگر گفت: بخش دیگری از مطالباتمان مربوط به پرداخت نشدن ۳۷ ماه حق بیمه به تامین اجتماعی است که مشکلات زیادی را برای ما کارگران و سوابق کاریمان ایجاد کرده.

او درباره وضعیت شغلی خود و همکارانش بعد از تعطیلی کارخانه روغن جهان گفت: کارگران علارغم وعده‌ای که استاندار زنجان برای اشتغال کارگران روغن نباتی جهان داده بود، هنوز بیکارند.

این کارگر گفت: هرچند همه کارگران بیکار شده هم اکنون برای گذران زندگی خانوادگی خود از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند اما در مرحله نخست به دنبال بازگشایی محل کار سابق خود هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز