خبرگزاری کار ایران

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گزارش داد:

رشد دو برابری آموزش مهارتی نسبت به قبل از ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۸۲

در دولت سیزدهم ۲۳ هزار و ۷۱۱ مورد مجوز فعالیت آموزشگاه صادر شده است در حالی که این آمار در دولت گذشته ۱۶۹۳ مورد بوده و رشد قابل توجه ۱۳۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا، طبق اعلام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مقایسه گزارش عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم نشان می‌دهد که ارائه آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم با رشد ۲ برابری همراه بوده و صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای افزایش قابل توجهی داشته است. 

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گزارشی به مقایسه عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم و دولت دوازدهم پرداخته است. بر اساس این گزارش، آمار عملکرد آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و غیردولتی در دولت سیزدهم ۴ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر دوره بوده در حالی که این میزان در دولت دوازدهم ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار نفر دوره بود که رشد ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد. 

میزان صدور مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای نیز نشان می‌دهد: در دولت سیزدهم ۲۳ هزار و ۷۱۱ مورد مجوز فعالیت آموزشگاه صادر شده است در حالی که این آمار در دولت گذشته ۱۶۹۳ مورد بوده و رشد قابل توجه ۱۳۰۰ درصدی داشته است. 

در بخش صدور گواهینامه مهارت برای کارآموزان، میزان صدور گواهینامه مهارتی در دولت دوازدهم یک میلیون و ۳۴۹ هزار نفر بوده است در حالی که طی سالهای فعالیت دولت سیزدهم با رشد ۷۲ درصدی به ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار نفر رسیده است. 

در زمینه واحدهای پذیرنده آموزش در محیط واقعی کار نیز گزارش‌ها حاکی از آن است که در دولت سیزدهم ۷۳ هزار و ۴۸۴ واحد از آموزش در محیط کار واقعی استقبال کرده‌اند که این رقم در دولت دوازدهم ۴۵ هزار و ۶۷۳ واحد بوده و ۶۰ درصد رشد داشته است. 

اما حوزه سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای با رشد ۴۸ درصدی در دولت سیزدهم همراه بوده است به نحوی که در دولت دوازدهم میزان سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار نفر بوده که در دولت سیزدهم به ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار نفر رسیده است. 

مقایسه عملکرد سازمان فنی وحرفه‌ای در برگزاری مسابقات آزاد ملی و بین المللی مهارت نیز نشان می‌دهد در دولت سیزدهم ۶۹۹ رشته رویداد در مسابقات مذکور شرکت داشته در حالی که تعداد رشته رویدادها در دولت قبل ۵۵ رشته رویداد بوده و بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد را به دنبال داشته است. 

درآمدهای اختصاصی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت دوازدهم جمعا ۱۸۴ میلیارد تومان بوده است که این رقم در دولت سیزدهم رشد ۱۷۴ درصدی داشته و به عدد ۵۰۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز