خبرگزاری کار ایران

در نشست رونمایی از طرح‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای مطرح شد:

افتتاح هزار پروژه آموزش فنی و حرفه‌ای به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۴۳

مرتضوی: برای اشتغال باکیفیت چاره‌ای جز آموزش فنی نداریم

آئین افتتاح یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بعد از ظهر امروز در ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد عظیمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ابتدای این نشست، با اشاره به دستاوردهای سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: افتتاح ۷۳ مرکز جوار کارگاهی جدید به همراه سه کارگاه سنجش، شش مرکز آموزشی محیط واقعی کار، هفت مرکز مدیریت آموزشی، تجهیز سه کارگاه آموزشی، ۲۴ کارگاه آموزشی دولتی و شش مرکز آموزش دولتی مستقیم و ۸۷۸ مورد اعطای مجوز آموزشگاه فنی آزاد توسط بخش خصوصی روی هم ۱۰۰۰ پروژه جدید هستند که امروز رونمایی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما رکوردهایی را نسبت به دولت گذشته داشتیم که از جمله آنها، افزایش ۱۳ برابری (۱۳۰۰ درصدی) صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای است. از طریق فرآیند آموزشی دو هزار و ۶۰۰ نفر مستقیم شاغل شده و برای آنها شغل جدید ایجاد شده است. 

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه تعهد این سازمان ایجاد آموزش اشتغال‌زا است، اظهار داشت: ما تعهد کردیم که تا پایان سال، ۵۰ هزار نفر مستقیم با آموزش‌های این سازمان وارد بازار کار شوند. ۲۶ هزار و ۵۵۴ نفر ثبت شده آموزش دیده وارد شده مستقیم به بازار کار را تاکنون داشتیم که نسبت به دولت قبل یک رکورد است.

به گفته عظیمی، تا پایان سال نیز بیش از آنچه وعده داده بودیم، امسال ۵۷ هزار آموزش فنی منجر به اشتغال داشتیم.

در ادامه این نشست، حسین اخوان، مدیرکل مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تماس زنده برخط تصریح کرد: ما در حوزه فناوری‌های هوشمند، مرکز آموزش مربی را در اصفهان دایر کردیم. با توجه به اینکه ۸۰ درصد آموزش بخش خصوصی انجام می‌دهد، حمایت گسترده‌ای در حوزه آموزش مربیان توسط بخش خصوصی را نیز برای اولین بار داشتیم.

در پایان این جلسه، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تحسین تحولات رخ داده در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای و توسعه مهارت‌های کار پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز خود ایران یک کارگاه بزرگ عمرانی شده که نشانه آن راه‌اندازی یک هزار پروژه آموزشی و فنی در سازمان فنی و حرفه‌ای با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه بوده است.

وی‌ با تاکید بر اینکه در آموزش فنی و حرفه‌ای، علم و عمل با هم ترکیب می‌شوند، ابراز داشت: برای جلوگیری از رشد آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی، لازمه برون رفت آن، ایجاد اشتغال است و برای اشتغال آموزش پایدار، گریز و چاره‌ای جز از راه آموزش فنی و حرفه‌ای و توسعه مهارتی وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تصویب و تایید اساسنامه جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: با این اساسنامه جدید، تفکر سپردن امور به خود مردم و توسعه آموزش بیش از گذشته رشد خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز