خبرگزاری کار ایران

حقوقِ مهرِ کارگران کیش چوب واریز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۱۳

انتظار برای دریافت مابقی مطالبات

کارگران کارخانه کیش چوب از پرداخت یک ماه حقوق مهر ماه خود خبر دادند.

یکی از کارگران کیش چوب در استان هرمزگان در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: بالاخره بعد از مطالبه‌گریِ بسیار، یک ماه حقوق واریز شد. در روزهای گذشته، حقوق مهرماه را به حساب ما واریز کردند اما مشخص نیست چه زمانی قرار است باقی مطالبات‌مان واریز شود.

این کارگر با بیان اینکه «نگران زمان پرداخت عیدی و سنوات پایان سال هستیم» گفت: هنوز حقوق، آبان، آذر و دی را طلبکاریم که با احتساب این ماه، میزان معوقات مزدی ما به چهار ماه می‌رسد. این در حالیست که نمی‌دانیم عیدی و سنوات را چه زمانی پرداخت می‌کنند؛ براساس عرف معمول، باید در بهمن ماه عیدی و سنوات را به حساب‌مان واریز می‌کردند اما خبری از پرداخت نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید پرداخت حقوق کارگران به طور مرتب صورت بگیرد، افزود: ما کارگران کیش چوب در شرایطی سخت؛ به دور از خانواده‌هایمان مشغول به کار هستیم؛ چراکه بیشتر کارگران بومی منطقه نیستند و از سایر استانها برای کار به این واحد واقع در جزیره کیش مهاجرت کرده‌اند.

این کارگر درباره سایر مشکلات کارگران کارخانه کیش چوب گفت: برخی از کارگران این شرکت که در ماه‌های گذشته به هر دلیلی از کارخانه خارج شده‌اند به دلیل‌ عدم واریز کاملِ مطالباتِ خود با مشکل مواجه شده‌اند و علارغم پیگیری و طرح شکایت هنوز به مطالبات خود نرسیده‌اند. آنها ناچارند با صرف هزینه زیاد برای پیگیری طلب خود از استان محل سکونت خود به جزیره کیش در رفت و آمد باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز