خبرگزاری کار ایران

پاسخ سازمان برنامه و بودجه به گزارش ایلنا

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۸۷

سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به گزارش ایلنا درباره کمک‌های معیشتی به معلولان واکنش داد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به یکی از گزارشات این خبرگزاری درباره مشکلات معیشتی معلولان و ردیف بودجه‌ای مشخص شده واکنش نشان داده و جوابیه‌ای ارسال کرد که طبق قانون مطبوعات عیناً منتشر می‌شود.

متنی که در ادامه می‌خوانید، مشروح این جوابیه است:

گزارشی با عنوان «نمی‌توانیم خوش بین باشیم / معلولان نهایتاً ۲۷۳ هزار تومان کمک معیشتی دریافت می‌کنند» مورخ ۳۰/۱۰/۱۴۰۲ به نقل از جناب آقای بهروز مروتی در آن خبرگزاری منتشر شده؛ مقتضی است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و به‌منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ در همان صفحه با همان فونت و اندازه و با تیتر ذیل دراسرع‌وقت در آن خبرگزاری منتشر شود. 

افزایش ۵۶ درصدی اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل / رویکرد دولت سیزدهم، حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر است

ضمن قدردانی از طرح دیدگاه‌های آن خبرگزاری، به آگاهی می‌رساند: پیرو جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در تاریخ ۱۴/۹/۱۴۰۲ با حضور معاون اول محترم رئیس‌جمهور، نشستی در تاریخ ۳/۱۰/۱۴۰۲ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور و نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، برگزار و مقرر شد پس از تصویب مرحله اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان، سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به توزیع اعتبارات بین دستگاه‌های اجرایی و همچنین ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان اقدام کند. 

در حال حاضر، مرحله اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده و پس از تأیید شورای نگهبان، به دولت ابلاغ می‌شود. پس از ابلاغ مرحله اول لایحه بودجه، اعتبار مورد نیاز قانون حمایت از حقوق معلولان در سقف منابع مصوب، پیش‌بینی خواهد شد. 

در خصوص اجرای بند ب تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، موضوع کمک معیشت معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد، با توجه به نص صریح تبصره مذکور مبنی بر «سازمان بهزیستی کشور مکلف است اعتبارات موجود در سقف اعتبارات مصوب مربوط کمک معیشت ماهانه را پرداخت نماید»، کمک هزینه مذکور در سقف اعتبارات موجود در ردیف سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۲ در حال پرداخت است. 

همچنین به استناد ماده ۳۰ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، ردیف این قانون با عنوان «سازمان بهزیستی کشور – اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان» در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نیز ایجاد خواهد شد و تمام اعتبارات مربوط به این قانون در سقف منابع بودجه در ردیف فوق منظور خواهد شد. شایان ذکر است با توجه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم در حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر، اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، ۵۶ درصد رشد داشته است. 

همچنین بر اساس بند (ث) ماده ۷۳ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت مجاز است نسبت به اجرای برنامه حمایتی درمان مازاد بر بیمه پایه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، برای بازنشستگان و دهک‌های پایین درآمدی (حداقل سه دهک) اقدام نماید. در بند الحاقی ۱ این ماده، سهم بیمه‌گذار (فرانشیز) در موارد بستری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی کشور با تآیید نهادهای مربوط به صورت رایگان تعیین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز