خبرگزاری کار ایران

بیانیه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب؛

وعده‌ های پوچ رژیم شاهنشاهی و فرهنگ دینی باعث انقلابی شدن مردم علیه حکومت سابق بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۱۰۶

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: انقلاب اسلامی ایران بی شک پدیده‌ای نوظهور در قرن حاضر است.

به گزارش ایلنا، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بیانیه‌ای، چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

در متن بیانیه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمده است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

«وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا»

حق آمد و باطل نابود شد؛ یقیناً باطل نابود شدنی است

چهل و پنج سالگی پیروزیِ انقلابی را تجربه می‌کنیم که تاریخِ ایران را تغییر داد؛ درست، مخالف حرکت گمراهانه‌ای که سلاطینِ جور، سال‌ها بر ملت تحمیل کرده بودند و حاصلش استبداد و حراجِ عزتِ مملکت بود. انقلاب اسلامی ایران بی‌شک پدیده‌ای نوظهور در قرن حاضر است. انقلابی غایت گرا، آرمانگرا، اسلامگرا و عالمگیر و جهان شمول که توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) هدایت گردید و تحولی شگرف در عرصه روابط بین الملل و در معادلات سیاسی دولت‌های جهان پدید آورد. در وقوع انقلاب اسلامی، احزاب، گروه‌ها و طبقات اجتماعی مختلف حضور و هر کدام به سهم خود در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند. به همین دلیل، می‌توان انقلاب ایران را به لحاظ اجتماعی و طبقاتی، یک انقلاب مرکب نامید که حاصل ائتلاف بین قشرها، گروهها، طبقات اجتماعی و احزاب سیاسی مختلف است. یکی از مهم‌ترین طبقات حاضر در انقلاب، طبقه کارگر بود. وعده‌های پوچ رژیم شاهنشاهی در حوزه مسکن و معیشت جامعه کارگری سبب شکل‌گیری نارضایتی‌های اقتصادی کارگران از رژیم شاهنشاهی شد و از طرفی فرهنگ دینی امام خمینی (ره) باعث انقلابی شدن این نارضایتی‌ها شد. همین امر سبب پیوستن جامعه کارگری کشور به دیگر گروه‌ها و طبقات اجتماعی شد. به گونه‌ای که نقش آفرینی کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از هر قشر و گروه دیگری احساس می‌شد.

حال امسال در حالی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می‌گیریم که جامعه کارگری دیروز که همان بازنشستگان و سالمندان امروز هستند، ۴۵ سال با تمام وجود از انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های آن در تمامی بحران‌ها و تفرقه‌های داخلی و خارجی دفاع کردند و در این راه از جان و مال خود نیز گذشتند. این در حالی است که امروزه شاهد هستیم مردان و زنان، کارگران و همه اقشار همانند انقلاب ۱۳۵۷ و به تأسی از تجارب پیشگامان انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر، متحد و استوار ایستاده‌اند و در دفاع از این مرز و بوم و دستاورد سال ۱۳۵۷، لحظه‌ای غفلت و درنگ نمی‌کنند. انقلاب اسلامی ایران ۴۵ سال است که با اتکا به دانش و تجربه دانشمندان و جوانان انقلابی خود در مسیر پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی گام‌های موثری برداشته است و اکنون به یکی از قدرت‌ها در تمامی حوزه‌ها تبدیل شده است. این پیشرفت‌ها را کشورهای غرب و متحدانشان و مخالفین خارج‌نشین بر نمی‌تابند و موجبات ترس و هراس آن‌ها را به همراه داشته است.

۴۵ سال است که این کشورها با طرح ریزی انواع نقشه‌ها و تحریم‌ها سعی در ایجاد اختلال در کشور و از بین بردن اتحاد، انسجام و همدلی مردم ایران را دارند. به عبارتی سعی دارند وضعیتی مشابه کشورهای همسایه را که مدت‌ها درگیر جنگ‌های داخلی و خارجی بوده‌اند، در ایران اسلامی پدید آورند. دیدیم که چگونه وعده‌های کشورهای غربی و متحدانشان در مورد ایجاد صلح و امنیت در کشورهای منطقه به دروغ پیوست و چیزی جز کشتار جمعی، نسل کشی، کودک کشی، غارت و تعرض به خاک کشورهای منطقه را شاهد نبودیم. همان چیزی که اکنون در فلسطین اشغالی نیز شاهد هستیم. آری این کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر، مدت هاست که حقوق اولیه انسان‌های کره خاکی را پایمال می‌کنند و جز منافع کوتاه و بلندمدت خود، به چیزی دیگر فکر نمی‌کنند. آن‌ها با چنین برنامه‌هایی سعی در نابودی کشور و به دنبال آن، به غارت بردن منابع و سرمایه‌های ملی کشور را داشتند به گونه‌ای که از انقلاب اسلامی ایران، فقط نام آن در اذهان باقی بماند. اما با هوشیاری، اتحاد و همدلی و حضور همیشه در صحنه مردم عزیز ایران اسلامی، نقشه‌های شوم آن‌ها با شکست روبرو شده است و خواهد شد.

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز خجسته به ملت عزیز، شریف و همیشه در صحنه ایران، خاطر نشان می‌سازد که این ملت غیور، بالأخص جامعه کارگری شاغل و بازنشسته کشور، در حالی در جشن چهل و پنج سالگی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی شرکت می‌کنند که با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند و مطالباتی نیز دارند، ولی با تمام وجود در این جشن ملی حضور پیدا می‌کنند تا هیچ قدرت سلطه‌گری نتواند چشم طمع به کشور ایران اسلامی داشته باشد و موجب بروز اختلافات و مشکلات در جامعه شود. امید است مسؤولین محترم نیز مطالبات اولیه مردم کشور بالأخص جامعه کارگری شاغل و بازنشسته را با مدیریت و برنامه ریزی، تحقق بخشند و گام‌های مؤثری را در راستای بهبود وضعیت زندگی و معیشتی مردم بردارند. امیدواریم خداوند کمک کند تا به هر آنچه می‌گوییم، باور داشته باشیم و آنچه را که باور داریم در عمل نشان دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز