خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان جهانی کار نسبت به کارآموزی زیرزمینی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۳۴۶

میلیون‌ها جوان در کشورهای در حال توسعه از طریق کارآموزی در اقتصاد غیررسمی و به شکل زیرزمینی در بسیاری از کشورها مهارت‌ها را به دست می‌آورند و هزینه‌های زیادی را بابت کارهای زیاد خود در این دوره می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، نسبت به کارآموزی‌های زیرزمینی و غیررسمی که حق نیروی کار جوان را در کشورهای کمتر توسعه یافته زایل می‌کند، هشدار داد. 

در بیانیه سازمان جهانی کار اعلام شده است: میلیون‌ها جوان در کشورهای در حال توسعه از طریق کارآموزی در اقتصاد غیررسمی و به شکل زیرزمینی در بسیاری از کشورها مهارت‌ها را به دست می‌آورند و هزینه‌های زیادی را بابت کارهای زیاد خود در این دوره می‌دهند. 

این سازمان با تاکید بر اینکه برخی کارفرمایان و دولت‌ها از کارآموزان غیررسمی سوءاستفاده می‌کنند، اظهار کرده است: در بسیاری از کشورها تعداد کارآموزان غیرقانونی و غیررسمی و زیرزمینی بسیار بیشتر از جوانانی است که مهارت‌ها را از طریق آموزش و آموزش فنی و حرفه‌ای رسمی کسب می‌کنند. استاندارد کار در سازمان ILO پیرامون کارآموزی بر توجه به نیاز فرد به افزایش مهارت از طریق آموزش و یادگیری تاکید کرده است. این سازمان کارآموزی غیررسمی و زیرزمینی را بی‌کیفیت، ناآموزنده و بهره کشانه تلقی کرده و نوعی بیگاری می‌داند که نظام روابط کار را در سطح جهانی دچار مشکل خواهد کرد. 

امروزه میلیون‌ها جوان در کشورهای در حال توسعه از طریق کارآموزی در اقتصاد غیررسمی و در بسیاری از کشورها مهارت‌های ضعیف و ناقص را به دست می‌آورند. یکی از کارشناسان سازمان جهانی کار در آسیا در یک رادیوی اینترنتی یا پادکست، قرار است طرحی برای ایجاد یک کنوانسیون علیه کارآموزی غیررسمی و ناصحیح و اجباری ارائه دهد. این فرد (یاسر علی) کارشناس فنی توسعه مهارت‌های سازمان جهانی کار است که اقداماتی را که برای خروج از شرایط کارآموزی زیرزمینی و غیررسمی باید انجام شود، به علاقه‌مندان توضیح می‌دهد که به زبان انگلیسی در پایگاه ILO در دسترس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز