خبرگزاری کار ایران

اعتراض دوباره کارگران فولاد خزر به وضعیت کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۴۹۰

رایزنی‌های کارگران فولاد خزر درباره بلاتکلیفی کارخانه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در کارخانه فولاد خزر گفت: شماری از کارگران کارخانه فولاد خزر؛ صبح امروز شنبه (۲۸ بهمن ماه) به محقق نشدن وعده‌های داده شده ازسوی مسئولان اعتراض صنفی خود را از سر گرفتند.

این کارگران مدعی‌اند مشکلات صنفی آن‌ها از یک سال ونیم  پیش به دلیل اختلاف سهامداران اصلی کارخانه و در نتیجه بدهی‌های مالی آن به برخی نهادهای دولتی آغاز شده است.

کارگر فولاد خزر گفت: در آخرین دور از اعتراضات کارگران فولاد خزر (حدود ۴ روز پیش) برخی مسئولان با میانجی‌گری شرایطی را فراهم کردند که حداکثر تا چند روز دیگر شرکت تعیین و تکلیف شود که به موجب آن اجتماع صنفی چندین روزه کارگران فولاد خزر خاتمه یافت.

وی افزود: کارگران فولاد خزر که نسبت به تاخیر در معوقات مزدی و همچنین تعیین تکلیف وضعیت کارخانه از یکسال پیش هرچند وقت یکبار در مقابل کارخانه و ساختمان نهادهای مختلف دولتی و قضایی تجمع می‌کنند، در ادامه گفتند: مهلت چند روزه مسئولان استانی نیز تمام شد اما به خواسته کارگران توجهی نشد.

به گفته‌ی این کارگر، کارخانه فولاد خزر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) است که از شهریور ۱۴۰۰ به دلیل تغییرات مدیریتی دچار مشکل شده است.

طبق اظهارات این کارگر، کارگران فولاد خزر جدا از بلاتکلیفی در وضعیت کارخانه، به دنبال دریافت مطالبات معوقه مزدی خود نیز هستند. آن‌ها دو ماه دستمزد در سال جاری طلبکارند و در عین حال پیگیر امنیت شغلی و مطالبات پایان سال خود هستند.

به گفته این کارگر؛ شرکت فولاد خزر جدا از بدهی ۲۴۰ میلیاری به نهادهای دولتی هیچ مشکلی در زمینه تولید ندارد اما فقط مسئولان بدون درنظر گرفتن شرایط زندگی کارگران به یکباره تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که در عمل به زیان آنان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز