خبرگزاری کار ایران

نامه عباس مقتدایی به رئیس جمهور؛

تاکید بر اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان کشوری

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۲۷۲

نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری با ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان کشوری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن کامل نامه عباس مقتدایی خطاب به آیت الله ابراهیم رئیسی که رونوشت آن به معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه بودجه، وزیر کار و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شده است، به شرح زیر است:

آیت الله رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام و احترام

همانگونه که مستحضرید به موجب ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ مقرر می‌دارد: «دستگاههای اجرایی مکلفند درچارچوب بودجه‌های مصوب و آئین نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت برای کلیه کارمندان دولت تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار می‌دهند.»

همچنین مطابق ماده ۱۱۹ همین قانون تهیه آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط می‌بایست با پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت به تصویب هیات وزیران برسد.

بطوریکه ملاحظه می‌فرمایند اساسا" تکلیفی از لحاظ اجرای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان به عهده صندوق بازنشستگی کشوری نبوده و متولی تهیه آئین نامه اجرایی مصرح در متن ماده ۸۵ مورد اشاره نیز سازمان اداری و استخدامی کشور (معاونت توسعه مدیریت) می‌باشد.

با بررسی‌های به عمل آمده مشخص می‌گردد که طبق تکالیف قوانین بودجه سنواتی، از جمله ماده ۸۷ لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور که مقرر داشته: «صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند به منظور اجرای بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری و عائله درجه یک تحت پوشش آن‌ها، اقدامات لازم را انجام دهند. هزینه‌های مربوط به نسبت برابر، توسط بیمه شده، دولت و سازمان بیمه‌گر (صندوق بازنشستگی) تأمین می‌شود». به جهت اینکه اساسا" صندوق بازنشستگی کشوری فاقد پیشینه لازم و تخصص مورد نیاز برای امر درمان بوده، از طریق واگذاری امور به شرکتهای بیمه درمان امور محوله را تا کنون راهبردی نموده است.

همچنین از سال ۱۳۹۳ به بعد در هنگام تصویب قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد بند (د) تبصره (۱۵) در ارتباط با اجرای بیمه تکمیلی بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری مخالفت نمودند و جایگزینی هم برای آن پیش بینی نگردیده، در نتیجه با حذف متن لایحه پیشنهادی در این خصوص عملا «تامین اعتبار برای اجرای این طرح عظیم از سوی دولت تخصیص نیافته و از آن تاریخ به بعد تماما» برمبنای آورده سهم بازنشسته و صندوق بازنشستگی کشوری بوده به طوریکه در سال ۱۳۹۴ به میزان ۶۵٪ اعتبار تخصیصی برای اجرای بیمه مذکور توسط صندوق تامین شده است.

اضافه می‌نماید با توجه به درخواست‌های مکرر بازنشستگان و ضرورت و اهمیت اجرای این تکلیف قانونی برای بازنشستگان، صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱ پیش‌نویس «آیین نامه اجرایی ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری» با رویکرد مشارکت دولت و بازنشستگان و اجرای بیمه تکمیلی درمان توسط دستگاههای اجرایی ذیربط برای کلیه کارمندان شاغل و بازنشسته را تدوین و پس از جمع‌بندی نظرات کارشناسی وزارتخانه و نمایندگان صندوق‌های بازنشستگی و سازمان اداری و استخدامی کشور، پیش‌نویس نهایی آن را جهت بررسی به وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نمود که با امضای وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای طرح در جلسه به دبیرخانه هیات دولت ارسال شده و امید است با تصویب و ابلاغ آیین نامه، خدمتی ویژه در راستای سلامت جامعه بازنشستگان ارائه گردد.

این مطالبه بازنشستگان عزیز کشوری است که غالب نگرانی و انتقاد این قشر، ریشه در این موضوع دارد و حل موضوع نیازمند دستور صریح جنابعالی می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز