خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

چرا برخی کارگران شهرداری از فوق‌العاده جذب محرومند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۴۸۳

یک فعال کارگری گفت: دولت در سال ۹۸ پرداخت فوق‌العاده جذب را برای تمام کارکنان شهرداری‌ها مصوب کرد، اما این مصوبه برای همه‌ی کارگران شهرداری اجرا نمی‌شود و صرفا برخی از شهرداری‌ها آن را برای کارگران خود اعمال کرده‌اند.

 عبدالعظیم همایونی (رئیس شورای کارگری شهرداری زنجان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از عدمِ پرداختِ فوق‌العاده جذب به برخی از کارگران شهرداری خبر داد و گفت: دولت در سال ۹۸ پرداخت فوق‌العاده جذب را برای تمام کارکنان شهرداری‌ها مصوب کرد، اما این مصوبه برای همه‌ی کارگران شهرداری اجرا نمی‌شود و صرفا برخی از شهرداری‌ها آن را برای کارگران خود اعمال کرده‌اند. 

وی گفت: اگر مصوبه، کشوری است چرا برای همه یکسان اجرا نمی‌شود؟ در مصوبه‌ی هیأت وزیران از لفظ کارکنان استفاده شده است و برای همین در برخی از شهرداری‌ها حق جذب را صرفا برای کارکنان رسمی اعمال کرده‌اند. در اعتراض به این وضع یکی از کارگران به دیوان شکایت کرده و دیوان رأی داده که حق جذب، مشمول تمام کارمندان رسمی، پیمانی، قراردادی و کارگری می‌شود. 

این فعال کارگری افزود: با وجودِ این رأی همچنان برخی از کارگران شهرداری از فوق‌العاده حق جذب محروم مانده‌اند. این در حالی است که طبق مصوبه‌ی دیوان، چون رأی مربوط به موضوع مشخص و یکسانی است و وحدت موضوع وجود دارد، باید برای تمام کارگران اعمال شود و نیاز نیست هر کارگر به صورتِ جداگانه در دیوان طرح دعوی کند. 

همایونی بیان کرد: یک کارگرِ شهرداری چقدر حقوق می‌گیرد که برای گرفتنِ بخشی از این حقوق، باید به دیوان شکایت کند و ماه‌ها صبر کند که دیوان رأی صادر کند. وقتی هم رأی مصوب هیأت وزیران وجود دارد و هم رأی دیوان عدالت ادرای درموردِ موضوع مشخص چه نیازی به مراجعه‌ی تک تکِ کارگران برای طرح شکایت وجود دارد، چرا باید در پرداختِ این حق تعلل کرد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز