خبرگزاری کار ایران

برنامه یک نامزد انتخاباتی کارگری برای حضور در مجلس:

افزایش قدرت چانه زنی نمایندگان کارگری در تعیین مزد با تقویت فراکسیون کارگری مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۸۷۳

مجید پاهنگ گفت: اگر نمایندگان کارگری در مجلس داشته باشیم، توان چانه زنی کارگران در شورای عالی کار و شورای حقوق و دستمزد بالا می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید پاهنگ (نامزد انتخاباتی مورد حمایت جامعه کارگری از حوزه تهران) به ابراز نظر درباره برنامه‌های خود در حمایت از کارگران و بازنشستگان و کارمندان کشور پرداخت. 

این کارمند با سابقه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر این موضوع که «واسطه‌های قرارداد کارگران و شرکت‌ها به عنوان پیمانکار نیروی انسانی باید حذف شوند» گفت: ما از زمان آقایان کمالی و سرحدی‌زاده تلاش کردیم تا واسطه‌گری در حوزه جذب نیروی انسانی و رواج پیمانکاری در میان نیروهای دولتی و غیردولتی را حذف کنیم. اما در این حوزه نیازمند یک قانون قوی هستیم ولی هنوز کارگران متضرر در این حوزه بلاتکلیف هستند و قدرت پیمانکاران و دلالان نیروی انسانی هنوز بر قدرت کارگران در مجلس می‌چربد. 

پاهنگ با بیان اینکه در مجلس حتماً باید نمایندگانی حضور یابند که صدای ضعیف‌ترین اقشار از جمله کارگران باشند، گفت: اگر نمایندگانی داشتیم که در مجلس از حقوق کارگران دفاع می‌کرد، این مسائل را که امروز ببینیم قوانینی ضد کارگران تصویب می‌شود را نداشتیم. آقای محجوب در مجلس از منافع کارگران تمام قد دفاع می‌کرد و اطلاعات خوبی از حوزه قانونی و حقوقی روابط کار و تامین اجتماعی داشت. 

وی تاکید کرد: بحث افزایش سن بازنشستگی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از معضلاتی است که در جامعه بازنشستگان کشور و حتی شاغلین داریم. این طرح که تبدیل به قانون شد، از دوره‌های قبل هم مطرح بوده اما این بار اما از خلاء وجود نمایندگان کارگری در مجلس استفاده شد و نتوانستیم شرایط جلوگیری از تصویب این قوانین این چنینی جلوگیری کنیم. 

این نیروی با سابقه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «باید نمایندگانی داشته باشیم که حداقل صدای کارگران باشند» تاکید کرد: اکنون مزد و مستمری کارگر و بازنشسته کشور در شرایطی پرداخت می‌شود که این دریافتی کفاف زندگی یک انسان مجرد تنها را نیز نمی‌دهد و حتی کارمندان هم این روزها شغل دوم و سوم دارند. به نظر می‌رسد اکنون نیز برای کارگران و کارمندان کشور شرایط بدی حکم فرماست و باید دولت ملزم به اجرای قوانین در این حوزه حقوق و دستمزد باشد. 

وی با بیان اینکه «باید سه جانبه گرایی در حوزه حقوق و دستمزد به صورت جدی اجرا شود» گفت: اگر نمایندگان کارگری در مجلس داشته باشیم، توان چانه زنی کارگران در شورای عالی کار و شورای حقوق و دستمزد بالا می‌رود. 

پاهنگ افزود: نماینده‌ای که قرار است در مجلس برود باید اول تخصص حوزه خود را داشته باشد و قوانین را بشناسد. موضوع تعهد به مردم، مستضعفان و جامعه کارگری و شجاعت نماینده، در درجات بعدی قرار دارند که در جای خود مهم هستند. 

این کاندیدای مورد حمایت جامعه کارگری کشور از حوزه انتخابیه تهران اظهار کرد: باید شرایط یکسانی برای کارمند و کارگر در حوزه کشوری و خصوصی برقرار باشد و نباید تبعیض باشد. اگر جامعه کارمندی و کارگری و بازنشستگی ما متحد باشند، قدرت چانه زنی‌شان افزایش می‌یابد و امکان ایجاد عدالت در تخصیص منابع به وجود می‌آید. 

وی در پایان تاکید کرد: بنده آمادگی دارم تا با نمایندگان مجلس فعلی که مدعی دفاع از حقوق کارگران هستند، به گفتگو بنشینم و در هر موقعیتی که آنان تمایل دارند (شامل محیط‌های دانشگاه، خبرگزاری، رسانه‌های صوتی و تلویزیون) و در هر بستری که خودشان مشخص می‌کنند، نشان دهند که در زمینه فعالیت نظارتی و قانونگذاری چه نقطه دلگرم کننده‌ای برای کارگران در کارنامه خود گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز