خبرگزاری کار ایران

اعتراض خیابانی کارگران و دانشجویان نیجریه به گرانی نان و بنزین

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۹۶

ده‌ها هزار کارگر، کسبه، دانشجو و بازنشسته و فعال مدنی کشور نیجریه در خیابان‌های پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست‌های تورمی دولت به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اعتراضات در نیجریه علیه گرانی شدید قیمت مواد غذایی با حضور کارگران و دانشجویان و بازنشستگان از روز سه‌شنبه آغاز شده است. 

ده‌ها هزار کارگر، کسبه، دانشجو و بازنشسته و فعال مدنی کشور نیجریه در خیابان‌های پایتخت این کشور در اعتراض علیه سیاست‌های تورمی دولت به خیابان‌ها آمدند. 

گرانی کالاهای اساسی در نیجریه به سطحی رسیده است که بسیاری از خانوارها می‌گویند مدت‌هاست پخت و پز در خانه‌هایشان متوقف شده و بخشی از خانوارهای دارای کودکان زیر ۱۰ سال با سوءتغذیه کودکان مواجه هستند. 

اتحادیه سراسری کارگران نیجریه برای تظاهرات دو روزه‌ی سراسری را از ۲۷ و ۲۸ فوریه فراخوان داده و این اعتراضات تا روز چهارشنبه صبح ادامه داشته است. 

کارگران نیجریه‌ای می‌گویند دولت قصد دارد پس از گرانی مواد غذایی از جمله آرد و نان، بنزین را نیز به دلیل کسری بودجه گران کند که در این زمینه اتحادیه‌های صنفی و احزاب به دولت مستقر هشدار دادند. 

جو آجارو، رئیس کنگره کارگری نیجریه، گفت: دولت تلاش کرد از اعتراضات سراسری جلوگیری کند اما اتحادیه‌ها و دانشجویان با مقاومت خود همچنان بر تداوم تظاهرات پافشاری می‌کنند. 

او در صحبت با خبرنگاران در محل برگزاری تظاهرات در ابوجا، پایتخت، گفت: دولت تعهدی برای کاهش مشکلات اقتصادی شهروندان از خود نشان نمی‌دهد. 

هزاران پلیس ضد شورش از راهپیمایی معترضان در خیابان‌های اصلی منتهی به ادارات دولتی در نیجریه جلوگیری کرده و از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن کارگران معترض که در صف اول اعتراض بودند، استفاده کردند. 

بر اساس گزارش ماهانه اداره ملی آمار نیجریه، تورم در این کشور در ژانویه به بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته که بالاترین میزان در نیم قرن گذشته است.

افزایش قیمت گاز، نان، بنزین و سایر قیمت‌های کلیدی به دلیل کسری دولت و اجرای سیاست‌های ریاضتی توصیه شده صندوق بین المللی پول، باعث توسعه بحران در چندین کشور آفریقایی در غرب این قاره از جمله نیجریه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز