خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران راه آهن شمال برای دریافت مابقی عیدی و معوقات قبل از پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۰۵۶

کارگران پیمانکاری راه‌آهن شمال از مدیریت شرکت تراورس درخواست کردند مابقی عیدی و سایر معوقات کارگران را بپردازد.

یکی از کارگران نگهداری راه‌آهن در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: بابت مطالبات عرفی و مناسبتی سال جاری طلبکاریم و باتوجه به مخارج سنگین سال نو از راه‌آهن می‌خواهیم قبل از پایان سال، بدهی معوقه خود به همراه ۳۰ درصد باقیمانده عیدی و پاداش کارگران را پرداخت کند.

به گفته وی؛ هم اکنون بیش از هفت هزار کارگر نگهداری در خطوط ریلی سراسر کشور تحت مسئولیت شرکت تراورس مشغول کار هستند. کارگران همواره در روزهای پایانی سال نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود برای نوروز هستند.

براساس گفته این کارگر؛ برخی کارفرمایان شرکتهای پیمانکاری راه آهن، پرداخت عیدی کارگران خود را به روزهای پایانی سال و حتی شب عید موکول می‌کنند که در این صورت کارگران با توجه افزایش سرسام آوار قیمت‌ها توان خرید را از دست می‌دهند.

این کارگر با بیان اینکه بهانه شرکتهای پیمانکاری برای پرداخت به موقع عیدی و سایر مطالبات معوقه کمبود منابع مالی در راه آهن است، افزود: ما کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن به موقع برخی مزایای مناسبتی دچار مشکلات معیشتی هستیم اما خواسته‌مان قبل از پایان سال، دریافت ۳۰ درصد باقی مانده عیدی است.

وی در ادامه بر لزوم پرداخت مطالبات عرفی و مناسبتی تا قبل از پایان سال جاری تاکید کرد و گفت: مدیریت شرکت تراورس در حد توان پرداخت مزایای مناسبتی و عرفی سال جاری کارگران پیمانکاری را به سال بعد موکول نکند تا علاوه بر جلوگیری از انباشته نشدن این مطالبات، کارگران بتوانند از این طریق بخشی از اقلام و مایحتاج مورد نیاز را تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز