خبرگزاری کار ایران

صولت مرتضوی درباره شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی:

واگذاری شرکت‌های تابعه هزینه مدیریت واحدها را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱۴۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از دلایل عدم واگذاری بنگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه تورم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش «بنگاه‌های اقتصادی برتر صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت کار» با حضور سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی) و جمعی از مسئولان کشوری صبح امروز در مجموعه هتل ارم برگزار شد.

در این نشست سیدصولت مرتضوی با تاکید بر اهمیت بهره‌وری در افزایش درآمد و کاهش هزینه بنگاه‌های اقتصادی تابعه وزارت کار گفت: ما در شرکت‌ها مشکل مداخلات خارجی را داریم. خود تحریم‌های شدید اقتصادی و تبلیغات مسموم رسانه‌ای در حوزه اقتصاد بر عملکرد شرکت‌های ما اثر خارجی منفی گذاشته و اقتصاد و تولید ما را شرطی ساخته است.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی ایران گفت: رهبر انقلاب تیمی را در چهارچوب خوانشی از قانون اساسی برای کاهش دامنه وسیع حضور شرکت‌های دولتی ماموریت داد اما موفقیت کافی نداشتیم. یکی از دلایل‌ عدم واگذاری بنگاه‌های دولتی تورم ماست.

صولت مرتضوی تصریح کرد: اجازه دادن مدیران به دخالت‌های غیرکارشناسانه و تن دادن مدیران به برخی رفاقت‌ها و دخالت‌ها نتایج بدی داشته است. ما نمی‌توانیم هوای همه را داشته باشیم و انسان مدیر باید آزاده باشد.

وی با تاکید بر واگذاری شرکت‌های دولتی تابعه گفت: اگر ما شرکتی با مدیریت خصوصی داشته باشیم، ده‌ها نفر خدمه اضافی فقط برای تشریفات استخدام نمی‌کنیم و هزینه‌های مدیریتی به حداقل می‌رسد. اگر مدیر صاحب شرکت باشد، نگران مصرف هزینه جاری خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر مدیری تحولی ایجاد بکند و اقدامی جدی را رقم بزند، در قالب مبالغ تشویقی مثل مبلغ بهره‌وری در فیش حقوقی مشکلی در تشویق او نداریم اما مخالف حقوق‌های نجومی بوده و توان پرداخت حقوق‌های بسیار بالا را در مجموعه‌های شرکت‌های تولیدی تابعه نداریم.

وی افزود: در برخی موارد اختیارات مدیرعامل یک شرکت چند برابر اختیارات رئیس صندوق بازنشستگی و وزیر کار است و مدیران باید از این موضوع استفاده کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم صولت مرتضوی و مدیران وزارت تعاون از بنگاه‌های برتر تابعه صندوق‌ها تقدیر به عمل آوردند.

در این مراسم سیمان فارس در سطح الف برنده تندیس زرین شد. همچنین پارس دارو برنده تندیس سیمین در سطح الف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز