خبرگزاری کار ایران

آموزش و اعطای گواهینامه به مربیان آفریقایی در رشته تعمیر خودرو توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۷۰

مربیان کشورهای سنگال، بورکینافاسو، موریتانی، مالی، ساحل عاج، کامرون و گینه، با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای، طی دو هفته در مرکز ملی تربیت مربی کرج، دوره‌های تعمیر خودرو گذراندند.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه «دوره آموزشی بین المللی تعمیر و نگهداری خودرو ویژه مربیان هفت کشور آفریقایی» در تهران برگزار شد. 

این مربیان که از کشورهای سنگال، موریتانی، مالی، ساحل عاج، بورکینافاسو، کامرون و گینه، مهمان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بودند، در طول مدت دو هفته در مرکز ملی تربیت مربی کرج و مرکز شماره ۹ کوئیکا، دوره‌های مختلف آموزشی تعمیر و نگهداری خودرو فرا گرفتند. 

این مراسم اختتامیه با حضور مسئولان ارشد وزارت امور خارجه، سفیر بورکینافاسو در تهران، محمد خانی معاون امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد. 

در این مراسم، ناظری مدیرکل هماهنگی اقتصادی وزیر امور خارجه، کابوره محمدی سفیر بورکینافاسو در تهران و خانم حوا گادیو نماینده مربیان شرکت کننده، از عزم و تلاش ستودنی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و میزبانی شایسته از مربیان به واسطه داشتن نیروی انسانی مجرب و امکانات و زیر ساخت‌های استاندارد و حرفه ای، قدردانی کردند. 

مهرداد عظیمی (معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای) در این مراسم، با تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی سازمان گفت: امروز و در راستای توسعه دیپلماسی مهارت، شاهد اتفاقات بزرگی هستیم؛ حضور مربیان هفت کشور آفریقایی نمونه اراده مثال زدنی و موفق و تعامل سازنده وزارتین امور خارجه و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه و گسترش دیپلماسی مهارت است. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: ما امروز به جای یک کشور وابسته، به مرحله‌ای رسیدیم که می‌توانیم آموزش‌های مهارتی را اقصی نقاط دنیا ارائه دهیم؛ این نمود آشکار استقلال ماست. 

گفتنی است، در طول مدت برگزاری دوره آموزشی تعمیر و نگهداری خودرو، تعدادی از دیپلمات‌ها از جمله وزیر کار عمان، سفیر کشور بورکینافاسو، نماینده یونیسف در ایران، رایزن بازرگانی سفارت اتریش و تعدادی از مقامات نهادهای بین‌المللی و کشورهای مختلف با بازدید از مرکز ملی تربیت مربی کرج، در جریان روند ارائه آموزش‌های مهارتی به شرکت کنندگان قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز