خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

دولت در سال ۱۴۰۳ به معشیت کارگران اهمیت دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۳۸۲

یک فعال کارگری با اشاره به وضعیت معیشتی نامناسب کارگران استان گلستان گفت: تامین امنیت شغلی، مشکلات معیشتی، شکاف عمیق ناشی از تورم و دستمزد و تأمین مسکن از عمده‌ترین مشکلات جامعه کارگری ما است.

علی اصغر دهسنگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تورم ۴۰ درصدی ماهیانه در همان ماه‌های اول، تاثیر افزایش دستمزد ۲۷درصدی کارگران در سال گذشته را از بین برد، افزود: جمعیت جامعه کارگری درگیر مشکلات معیشتی هستند و روزگار سختی را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه هرساله دستمزد‌ها به نسبت تورم افزایش پیدا نمی‌کند و در سال گذشته نیز مسئولان وعده کردند برای جبران در صورت افزایش تورم دستمزد نیروی کار را افزایش خواهند داد اما در عمل چنین اتفاق نیفتاد و با شکاف عمیق ایجاد شده بین دستمزد و تورم خانواده‌های جامعه کارگری مستاصل و درمانده شدند. امسال نیز قرار است همین رویه تکرار شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران گلستان با تاکید بر لزوم توجه دولتمردان به مطالبات جامعه کارگری و بالا بردن قدرت خرید کارگران اظهار کرد: تا قدرت خرید کارگران بالا نرود و مشکلات معیشتی آن‌ها حل نشود اتفاقی برای شکوفایی اقتصادی و تولید با کیفیت روی نمی‌دهد.

دهسنگی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از دستمزد نیروی کار، صرف اجاره مسکن می‌شود، در پایان گفت: انتظار این بود که دولت هرچه سریعتر برای مسکن کارگران که بخش زیادی از دستمزد را می‌بلعد، چاره‌اندیشی کند، اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. اصولا طرح‌های دولت برای مسکن کارگران مشکلی را حل نمی‌کند چون کارگران توان پرداخت اقساط را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز