خبرگزاری کار ایران

کارگران ساختمانی باید مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۰۰

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: کارگران ساختمانی سراسر کشور باید مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی پیش از موعد باشند.

جواد کمیزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، مساله بیمه کارگران ساختمانی را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: با شرایط فعلی امیدی نداریم که کارگرانی که یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا را برعهده دارند، بتوانند از بیمه‌ی حداقلی تامین اجتماعی و حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

به گفته وی؛ ساخت و سازساختمان درحالی یکی از پولسازترین و پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شود که کارگرانی که آن را می‌سازند، هیچ سهمی از این در آمد ندارند و جزء محروم‌ترین قشر به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی از دولت و مجلس تقاضا دارند ضمن مطالبه حق بیمه، شغل کارگر ساختمانی را مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور وبازنشستگی پیش از موعد قرار بدهند. یک کارگر ساختمانی نسبت به دیگر کارگرها به درمان بیشتری احتیاج دارد، چون در معرض کار و فشار زیادی قرار دارد.

کمیزی بیان کرد: به دنبال قطع تخصیص سهمیه بیمه در چهارسال گذشته هرچه خطاب به مسئولان گفتیم راه به جایی نبردیم، نه مجلس نه دولت و نه سازمان تامین اجتماعی گوشی برای شنیدن دردهای ما نداشتند، انتخابات مجلس تمام شد و ما از نمایندگانی که به مجلس راه پیدا کردند درخواست جدی پیگیری مطالباتمان را داریم. متاسفانه در دوره یازدهم نمایندگان مجلس اقدام مثبتی برای کارگران ساختمانی نکردند.

وی بیان کرد: تنها راه برون رفت کارگران ساختمانی از مشکلات توجه مسئولان است. سطح رضایتمندی جامعه کارگری در حال پایین آمدن است و این نتیجه خوبی نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز