خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران فروشگاه زنجیره‌ای رفاه زنجان برای دریافت عیدی و معوقات

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۴۴۵

کارگران فروشگاه زنجیره‌ای رفاه زنجان از مدیریت این واحد فروشگاهی درخواست کردند قبل از پایان سال عیدی و سایر معوقات کارگران را بپردازد.

یکی از کارگران فروشگاه زنجیره‌ای رفاه زنجان در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: بابت حقوق اسفند و عیدی و پاداش پایان سال جاری طلبکاریم و باتوجه به مخارج سنگین سال نو از مدیریت این واحد فروشگاهی می‌خواهیم قبل از پایان سال، حقوق اسفند را به همراه عیدی و پاداش به کارگران پرداخت کند.

به گفته وی؛ هم اکنون حدود ۷۰ کارگر فروشنده زن و مرد در مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای زنجان مشغول کار هستند. کارگران همواره در روزهای پایانی سال نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود برای نوروز هستند.

براساس گفته این کارگر؛ جدا از معوقات مزدی و عیدی، مشکل دیگر این است که حق بیمه کارگران در پنج ماه گذشته پرداخت نشده و کارگرانی که برای گرفتن خدمات درمان به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه می‌کنند از پذیرش‌شان جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در تامین هزینه‌های اولیه زندگی درمانده‌ایم، اظهار داشت: هر ماه حداقل حقوق بدون اضافه کاری به صورت ساعتی پرداخت می‌شود.

این کارگر با بیان اینکه بهانه کارفرما برای پرداخت به موقع عیدی و سایر مطالبات معوقه کمبود منابع مالی است، افزود: در حالی کارفرما مشکلات مالی را بهانه پرداخت نکردن طلب کارگران عنوان می‌کند که فروشگاه‌های زنجیره‌ای زنجان از ۸ صبح تا ۱۲ شب دارای مشتری و فروش خوبی است.

این کارگر با بیان اینکه به دلیل کوتاه مدت بودن قراردادها فاقد امنیت شغلی هستیم وکارفرما هر چند ماه یکبار به بهانه‌ای اقدام به تعدیل نیرو می‌کند، افزود: تابستان سال جاری حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر از همکارانمان به بهانه مشکلات مالی در لیست تعدیل قرار گرفته و در نهایت از کار اخراج شدند. بعد از گذشت ۷ تا ۸ ماه با همکاران تعدیل شده هنوز تسویه حساب نشده و آن‌ها مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارگر با بیان اینکه خواستار پرداخت معوقات مزدی همکاران خود شد و گفت: امیدواریم مدیریت فروشگاه رفاه زنجان هرچه سریعتر مطالباتمان را کامل پرداخت کند تا از این وضعیت خارج شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز