خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۹۵

کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی خود، سفره خالی پهن کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی در محدوده محل کار خود سفره خالی پهن کردند.

یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان گفت: علارغم گذشت هفت روز از آغاز سال جاری هنوز کارفرمای شرکت تراورس حقوق اسفند و عیدی کارگران را به همراه سایر مزایای مزایای مناسبتی و عرفی پرداخت نکرده است.

او با بیان اینکه کارگران زیادی تحت مسئولیت شرکت تراورس درخطوط ریلی سراسر کشور مشغول خدمات‌رسانی هستند که  پرداخت مطالبات مزدی  سال گذشته آنها به تاخیر افتاده است، افزود: علیرغم مراجعات مکرر به مقامات مسئول در سطح شهرستان و استان، هیچکس پاسخگوی ما نیست و فقط وعده می‌دهند.

او گفت: کارفرما می‌گوید مشکل بانکی داریم؛ اما باید پرسید طی هفت روز گذشته و حداقل یک ماه قبل از آن هم مشکل بانکی داشتید؟ همه‌جور بهانه می‌کنید که حقوق و عیدی کارگر را به موقع پرداخت نکنید هرچند بهترین لحظه‌های نوروزی خانواده‌هایمان با سفره‌های خالی به بدترین لحظه‌ها مبدل شد و ما نتوانستیم حتی حداقل هارا برایشان فراهم کنیم.

طبق اظهارات وی؛ جدا از مطالبات قدیمی؛ کارگران چندین سال است برخی مطالبات عرفی و مناسبتی خود را طبق بخشنامه مدیریت راه‌آهن به کارگران این نواحی ریلی دریافت نکرده‌اند.

او اظهار داشت: کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن کار سخت و پرخطری دارند. با این حال در طول یکسال گذشته، در تامین لباس و کفش و سایر تجهیزاتی که به نوعی ما را در برابر خطرات احتمالی در ماموریت‌های اضطراری محافظت می‌کند، کوتاهی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • ...

    کارگران خط وابنیه فنی حداقل حقوق رو دارند با حداکثر فشار کاری ولی کارفرما همیشه حق خوری میکنه.چرا باید عید رو ما با سفره های خالی سر کنیم.

  • جمشید

    واقعا دست اقای رئیسی درد نکنه که انقدرما کارگران رو شرمنده میکنن .ماچقدربایدشرمنده بشیم.

  • کارگر

    سلام آقایونی که هرسال برای درآمد کارگرحقوق مشخص میکنید خودتون با این حقوق میتونید حتی اجاره خونتونو بدید؟ بقیه مخارج هیچی ۰۰۰۰

  • محمد

    حقوق کارگر تورم‌زاست
    اماحقوق ۲۰۰میلیونی نمایندگان کفاف زندگی را نمی‌دهد
    یکبام و صد هوا

  • ناشناس

    کارگرجلوی خودشم نابودشده الان دردکلیه ودندون خودش راتحمل میکنه لباس کهنه می پوشه که جلوی بچه اش وزنش خجالت نکشه افزایش حقوقشم که می بینیداین وضع کارگرزحمت کش برای گرفتن این حقوق پایین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز