خبرگزاری کار ایران

امضای موافقتنامه شماره ۶۸ کمیسیون زنان سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی در بازار کار

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۷۲

حدود ۴۸۰۰ نماینده از سازمان‌های مدنی مختلف در تدوین توافقنامه شماره ۶۸ کمیسیون زنان ملل متحد «UNCSW68» شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ITUC، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)، از پیروزی کلیدی زنان کارگر شاغل در تصویب و امضای موافقتنامه شصت و هشتم کمیسیون زنان سازمان ملل متحد (UNCSW68)، استقبال و آن را به کارگران تبریک گفت. 

بنابر اعلامیه این تشکل بین‌المللی، این رویداد در هفته گذشته فرصتی بی‌نظیر برای اتحادیه‌های کارگری بوده تا از اولویت‌های خود برای برابری جنسیتی در محل کار را مطرح کنند، در گفتگوها با رهبران جهانی و ایجاد شبکه‌هایی برای دفاع از حقوق کارگری زنان مشارکت کنند. 

دستاوردهای اساسی این توافقنامه به شرح زیر بوده است: 

یک: به رسمیت شناختن حداقل دستمزد قانونی و توافقی به‌عنوان ضرورتی برای مبارزه با فقر در میان زنان. 

دو: فراخوان برای دستمزد برابر برای کار با ارزش برابر و حذف کار غیر رسمی و زیرزمینی زنان و تامین اجتماعی و بازنشستگی کارگر زن. 

سه: تاکید بر اهمیت دموکراسی و آزادی تشکل‌یابی در محل کار برای دستیابی به برابری جنسیتی از طریق حق سازماندهی و چانه زنی جمعی. 

چهار: فشار برای افزایش سرمایه‌گذاری عمومی در اقتصاد درمان عمومی، زیرساخت‌های تامین اجتماعی و حمایت از اشتغال زنان مبتنی بر برابری با هدف ترویج پدیده «کار شایسته». 

حدود ۴۸۰۰ نماینده از سازمان‌های مدنی مختلف در تدوین این توافقنامه شماره ۶۸ کمیسیون زنان ملل متحد «UNCSW68» شرکت کرده و به اتفاق آرای اعضای کمیسیون این موافقتنامه به عنوان سندی الزام‌آور برای سایر نهادهای سازمان ملل و کشورهای عضو کمیسیون، ابلاغ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز