خبرگزاری کار ایران

کارگران بهنوش: عدالت گم‌شده در دنیای پیمانکاران/ با روزی ۱۲ ساعت کار «طرح طبقه‌بندی» نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۳۷۱

کارگران بهنوش، خواستار تغییر شرایط شغلی خود شدند.

کارگران شرکت نوشیدنی بهنوش در استان تهران، در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط سخت کار خود انتقاد کردند؛ این کارگران با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر از کارگران این شرکت، پیمانکاری و فاقد امنیت شغلی هستند؛ افزودند: نیروهایی با ده یا پانزده سال سابقه کار، همچنان شرکتی هستند و برای پیمانکاران کار می‌کنند.

به گفته این کارگران، حقوق کارگران شرکتی بسیار پایین است؛ سختی کار برای کارگران رد نمی‌شود، در لیست‌های بیمه کارگر ساده هستند و از طرح طبقه‌بندی مشاغل محرومند.

یکی از این کارگران گفت: با مدیریت شرکت صحبت کردیم اما فایده نداشته؛ به نظر می‌رسد تا زمانی که پیمانکاران پابرجا باشند، وضعیت ما تغییری نخواهد کرد؛ چون پیمانکاری هستیم، از عدالت مزدی محرومیم و حقوق کارگر ساده را می‌گیریم، سختی کار هم به ما تعلق نمی‌گیرد.

این کارگر ادامه داد: به تازگی، شکل جدیدی از قراردادها به نام «قراردادهای حجمی» در مجموعه رواج یافته است؛ کارگران حجمی به مراتب وضعیت بدتری نسبت به کارگران پیمانکاری دارند؛ روزی ۱۲ ساعت کار می‌کنند اما حقوق پایه را می‌گیرند، شب‌کاری و اضافه‌کاری به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. این کارگران حجمی در بخش‌های مختلف شرکت مشغول به کار و از کمترین مزایای مزدی محروم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز