خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۹ کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۰۸۱

پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) ۹ نفر از کارمندان و کارکنان گوگل که در سازماندهی اعتراضات کارکنان آن به همکاری گوگل با ارتش رژیم صهیونیستی شرکت داشتند را روز گذشته (سه شنبه) بازداشت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، چند تن از کارمندان گوگل عصر سه شنبه در دفاتر اصلی این شرکت در ایالات نیویورک و کالیفرنیا، پس از برپایی تحصن افشاگرانه در اعتراض به کار این غول فناوری اطلاعات با دولت و ارتش رژیم صهیونیستی، در جریان جنگ غزه دستگیر شدند. 

آنان می‌گفتند چرا باید شرکت‌های آمریکایی فناوری خود را خدمت کمک به نسل کشی و جنگ افروزی بکار ببرند؟ این کارمندان از شرایط پلیسی و امنیتی شرکت به شدت انتقاد کرده بودند.

به گفته جین چانگ، کارمند چینی الاصل گوگل و سخنگوی معترضان، ۹ کارمند در هر دو دفتر اصلی این شرکت دستگیر شدند. ویدئویی که توسط یکی از معترضان گرفته شده و با واشنگتن پست به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که افسران اداره پلیس نیویورک و پلیس فدرال وارد دفتر گوگل می‌شوند و با آسودگی خاطر به معترضان به دستگیری‌ها می‌گویند که اگر متفرق نشوند، آنان را نیز دستگیر می‌کنند. 

بیلی تامسون (سخنگوی گوگل) در توجیه این اقدام گفت: ممانعت فیزیکی در کار سایر کارمندان و جلوگیری از دسترسی آن‌ها به امکانات ما، نقض آشکار خط‌مشی‌های ما است و ما بررسی و اقدام خواهیم کرد.

برخی از کارکنان و نیروهای خارجی گوگل از زمان امضای قرارداد ۱ و نیم میلیارد دلاری نیمباس با رژیم صهیونیستی و وزارت دفاع اسرائیل در سال ۲۰۲۲ به شرکت معترض شدند که این اعتراضات در سال ۲۰۲۴ با توسعه و تمدید این قرارداد افزایش یافت. 

گوگل و آمازون که هر دو در این پروژه با این رژیم همکاری می‌کنند، تاکنون چندین کارمند معترض خود به این قرارداد را اخراج کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز