خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

ساخت مسکن کارگران اولویت مسئولان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۰۰۳

عضو کانون شورای هماهنگی کار کشور گفت: بسیاری از کارگران مستاجراند و با این تورم که ماهانه رو به افزایش است، دیگر توان پرادخت اجاره را ندارند. از این رو مسئولان باید به فکر مسکن کارگران باشند.

روح الله تجری در گفتگو با ایلنا اظهارکرد: وضعیت جامعه کارگری مناسب نیست و حل مشکلات کارگری باید در سال جدید، در اولویت برنامه‌ریزی دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اولویت دولت و مجلس باید امنیت شغلی، مسکن و معیشت جامعه کارگری باشد. کارگران امنیت شغلی ندارند و قراردادهای کوتاه مدت و حقوق‌های پایین انگیزه کار و بهره‌وری را بسیار پایین آورده است.

وی بیان کرد: کارگران نقش مهمی در مسیر توسعه اقتصادی دارند و توجه به کارگران و رفع مشکلات آنان از بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های دیگر کاهش می‌دهد. کارگری که بداند می‌تواند صاحب خانه شود و پس‌انداز داشته باشد با روحیه بهتری می‌تواند در مسیر تولید محصول باکیفیت کار کند.

وی افزود: در طی سال‌های اخیرقدرت خرید کارگران به شدت کاهش پیدا کرده است و دولت باید برای جامعه کارگری تسهیلات کم بهره برای خرید خانه فراهم کند. پایین بودن درآمدهای کارگری نسبت به هزینه‌ها در کلانشهرها باعث می‌شود تا کارگران تمام و یا بخش قابل توجهی از درآمد ماهیانه خود را تنها در بخش مسکن هزینه کنند.

وی اظهار داشت: شورای عالی کار مشکل تامین مسکن کارگران را به طور جدی پیگیر شود. همچنین تامین مسکن کارگران از وظایف اصلی دولت و کارفرمایان است. از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در این دوره جدید حتما به فکر مسکن کارگران باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز