خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به اخطار پور ابراهیمی:

موارد اختلافی طرح بیمه‌بیکاری به دلیل بار مالی حذف شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۶۹۰

این طرح خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است و از این رو توافق دولت و مجلس منطقی نیست و مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعا دوباره نظر رد به این طرح خواهد داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار‏، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی و به احتمال زیاد مجدداً ازسوی مجمع تشخیص مصلحت نظام رد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد رضا پور ابراهیمی در جریان رسیدگی به طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران، اعاده شده از مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان در اخطار قانون اساسی خطاب به علی لاریجانی گفت: با توجه به توضیحات شما به نظر می‌رسد مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد با رویکرد تفاهمی این موضوع را حل کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی این طرح را رد کرده است که ۲ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۳ برای پرداخت بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است و از این رو توافق دولت و مجلس منطقی نیست و مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعا دوباره نظر رد به این طرح خواهد داد.

علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار محمد رضا پور ابراهیمی گفت: ممکن است دوباره مجمع تشخیص مصلحت نظام این طرح را رد کند اما مایع نزاع این طرح که همان ماده ۱۱ و جداول آن می باشد، به دلیل داشتن بار مالی حذف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز