خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در عسلویه: / تکرار /

صدای اعتراض کارگران شاغل در عسلویه شنیده نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۴۳۴

اعتراضات خاموش کارگری در منطقه عسلویه به‌دلیل شرایط ویژه مناطق آزاد تجاری - اقتصادی هرگز به گوش رسانه‌ها رسانده نشده است…

یک کارگر بخش ابزار دقیق منطقه عسلویه اظهار کرد طی مدتی که در عسلویه مشغول به‌ کار است، شاهد بوده بسیاری از شرکت‌های پیمانکار حقوق کارگران را پرداخت نکرده و در پی آن، کارگران دست از کار کشیده و خواستار پرداخت معوقات حقوقی خود شده‌اند ودر برخی مواقع، اصرار بر تحقق این مطالبات به اخراج کارگران منجر شده است.

«قنبری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: اعتراضات خاموش کارگری در منطقه عسلویه به‌دلیل شرایط ویژه مناطق آزاد تجاری - اقتصادی هرگز به گوش رسانه‌ها رسانده نشده است و کارگران معترض به شرایط کاری از سوی رسانه ها تنها گذاشته شده‌ اند.

این فعال کارگری افزود: مسمومیت غذایی کارگران و عدم دسترسی آنان به بیمارستان، آنها را با خطرات بسیار جدی مواجه ساخته است.

قنبری با اشاره به مشکلاتی که به دلیل پرداخت نشدن بودجه پیمانکاران از سوی کارفرمای اصلی برای کارگران به وجود می آید، تصریح کرد: برخی مواقع، پیمانکاری چندین پروژه را در دست دارد و هزینه‌ یکی از پروژه ها را صرف دیگری می کند که فشار چنین روش هایی در نهایت به کارگران وارد می‌شود.

وی ادامه داد: بایست ضریب فشار وارد شده از سوی کارفرمایان یا پیمانکاران بر روی کارگران که به تولید می‌پردازند، صفر باشد و کار تولید را متأثر نسازد زیرا در نهایت آنها هستند که ضرر می‌کنند هر چند بازار عرضه و تقاضا به سودشان باشد.

این کارگر بخش برق تجهیزات اولیه پالایشگاه در منطقه عسلویه تاکید کرد: دوری از مرکز، شرایط خاص حاکم بر منطقه و نبود تشکلات کارگری، کارگران را از درخواست و پی‌گیری مطالباتشان ناامید کرده است.

وی در پایان گفت: مانند روز آشکار است که ضرر این‌گونه وقایع بسیار بزرگ و وصف نشدنی است، هم برای جامعه هم برای شرکت نفت و هم برای پیمانکاران پروژه‌ها، هر چند به چشم نیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز