خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

تامین اجتماعی حفظ سوابق بیمه‌ای کارگران را جدی بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۲۲۸

سازمان تامین اجتماعی همانطور که به دنبال ارتقاء کیفیت خدمات بیمه‌ای و درمانی است به جمع آوری و حفظ سوابق بیمه شدگان خود نیز اهمیت دهد.

هم زمان با سیزدهمین شب از ماه رمضان بیش از ۲۵۰۰ نفر از کارگران شاغل در سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران در مراسم افطاری مشترک سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «علیرضا محجوب»، دبیر کل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این مراسم با اشاره به فرارسیدن هفته تامین اجتماعی برضرورت انسجام ارکان این سازمان و نیر افزایش خدمات درمانی و بیمه ای آن تاکید کرد و گفت: این نگرانی همواره در میان کارگران وجود دارد که مبادا به نام بهبود خدمات سازمان، مسئولیت بخش های مختلف سازمان تامین اجتماعی مانند معاونت درمان به دولت منتقل شود.

وی بابیان اینکه برقراری نظام فراگیر تامین اجتماعی اصل(موضوع اصل ۲۹ قانون اساسی) حقی همگانی است که دولت باید زمینه تحقق آن را فراهم کند، افزود: نکه مهم این است که سازمان تامین اجتماعی یه صندوق بین النسلی عمومی غیر دولتی است که از محل حق بیمه کارگران و در راستای تحقق بخشی از اهداف این اصل به وجود آمده است.

محجوب بابیان اینکه برای بیمه شدگان سازما تامنی اجتماعی و به ویژه کارگران یکی از مهمترین مسائل حفظ پرونده های مربوط به سوابق بیمه ای آنهاست، گفت: از سازمان تامین اجتماعی انتظار می رود همان طور که به دنبال ارتقاء کیفیت خدمات بیمه ای و درمانی خود است به جمع آوری و حفظ سوابق بیمه شدگان خود نیز اهمیت دهد.

دبیر کل خانه کارگر بابیان این ایکه اهمیت سابقه بیمه زمانی مشخص می شود که کارگری به دلیل بازنشستگی و یا هر علت دیگری در آستانه ترک و خروج از بازار کار قرار می گیرد، گفت: به ویژه برای کارگران شهرداری دارای کارهای سخت و زیان آور در چنین شرایطی حتی احتساب یک روز سابقه بسیار حیاتی است چرا ممکن است تنها به دلیل لحاظ نشدن تنها چند روز سابقه بازنشستگی این کارگر به تاخیر بیفتند.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت کارگرانی که از طریق شرکت های پیمانکاری تامین خدمات نیروی انسانی در استخدام شهرداری تهران هستند، افزود: اجرای سلیقه ای قوانین کار و تامنی اجتماعی در مورد این کارگران که باعثایجاد شرایط تبعیض آمیز میان این کارگران با سایرین می شود همواره یکی از دغدغه های صنفی جامعه کارگری بوده است.

وی بابیان اینکه این مشکل تنها محدود به سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران نمی شود، افزود: نظارت دقیق برعملکرد این موسسات باعثمی شود تا از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس همچنین بابیان اینکه استخدام کارگران خارجی فاقد پروانه اشتغل در بخش های پیمانکاری بخشی از زیر مجموعه های شهرداری تهران همواره یکی دیگر از دغدغه های صنفی کارگران شهرداری بوده است, افزود: واقعیت این است که شرایط نابرابر شغلی میان کارگران ایرانی و خارجی فاقد پرونه اشتغال باعثشده است تا این گروه از کارگران به عنوان نیروی انسانی ارزانتر مورد سوء استفاده سودجویان قرا بگیرند و از این طریق به بازار کار کشور لطماتی وارد شود.

محجوب بابیان اینکه دلیل ارزان بودن استخدام کارگران خارجی فاقد پروانه اشتغال امکان نادیده گرفته شدن حداقل حقوق صنفی قانونی آنهاست، افزود: بطور قطع اگر شرایط کار این کارگران با همکاران ایرانی آنها برابر شود, امکان استمرار چنین سوء استفاده هایی دیگر وجود نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز