خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر ورامین؛

وضعیت بحرانی کارخانه‌های آجرماشینی ورامین

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۷۷

در شهرستان ورامین واقع در جنوب شرقی استان تهران تعداد زیادی کارخانه‌های کوچک وبزرگ تولید کننده آجر(ماشینی) فعال هستند که اکثر این واحد‌ها به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت حاملهای انرژی بویژه گاز یا تعطیل شده‌اند ویا شرف تعطیلی قرار دارند.

دبیر خانه کارگر ورامین با اشاره به وضعیت بحرانی کارخانه‌های تولید کننده آجر ماشینی دراین شهرستان از کاهش حداقلی نیروی کار در این واحد‌ها خبر داد.

«حیدر مظاهری» در این باره به ایلنا گفت: در شهرستان ورامین تعداد زیادی کارخانه‌های کوچک وبزرگ تولید کننده آجر(ماشینی) فعال هستند که اکثر این واحد‌ها به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت حاملهای انرژی بویژه گاز یا تعطیل شده‌اند و یا در آستانه تعطیلی قرار دارند.

او با بیان اینکه متاسفانه رکود حاکم بر بخش ساختمان در تشدید این وضعیت موثر بوده است، افزود: برخی از با اهمیت ترین واحدهای تولید کننده آجر ماشینی در ورامین همانند «جان پاس»، «سفالان» و.. هستند که به دلیل رکود بازار کار تعطیل شده‌اند.

به گفته این فعال کارگری، کارخانجات آجر ماشینی مهم دیگری نیز در وارمین همانند «ایکال ران»، «ثبات» و «مانا» و غیره وجود دارند که به صورت نیمه فعال با حداقل نیروی کار به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهند.

مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود به بخش دیگری از مشکلات بخش صنعت آجر ماشینی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین موضوعی که امنیت شغلی کارگران شاغل در این واحد‌ها را تهدید کرده تغییر کاربری محیط کارخانه‌ای ماشینی به واحد‌های تجاری است.

او با بیان اینکه کارفرمایان برخی از این واحد‌ها بدنبال تجاری کردن زمین کارخانهای خود هستند؛ افزود: تعدادی از آن‌ها که در محوطه شهری ورامین واقع شده‌اند به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی سعی می‌کنند کارخانه رابا کارگرانش تعطیل کنند وبعد بجای تولید تجارت کنند.

او گفت: موقعیت خوب برخی کارخانه‌های آجر ماشینی این وسوسه را به فکر مدیران این کارخانه‌ها انداخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز