خبرگزاری کار ایران

فرماندار اراک:

هرچه سریع‌تر به تنش حاکم بر فضای کارگری اراک خاتمه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۳۷

«در نشستی با حضور اعضای کمیسیون کارگری و نمایندگان کارفرمایان و کارگران دو شرکت واگن پارس و هپکو مسایل مربوط به تنش‌های کارگری بررسی شده و پیگیری موضوعات با کمک دو طرف، در فضایی کاملا آرام و بدون درگیری در دست انجام است.»

فرماندار اراک از پی‌گیری مشکلات صتفی کارگران دو واحد تولیدی واگن پارس و هپکو خبر داد و گفت: مشکلات این کارگران نباید دستاویز تبلیغی رسانه‌های بیگانه و معاند نظام شده و وجهه کشور را خدشه دار کند.

به گزارش ایلنا، «حسین بختیاری» فرماندار اراک امروز درباره آخرین وضعیت کارگران این دو کارخانه خبر ساز طی هفته گذشته، بهخبرگزاری رسمی دولتتوضیح داد: در نشستی با حضور اعضای کمیسیون کارگری و نمایندگان کارفرمایان و کارگران دو شرکت واگن پارس و هپکو مسایل مربوط به تنش‌های کارگری بررسی شده و پیگیری موضوعات با کمک دو طرف، در فضایی کاملا آرام و بدون درگیری در دست انجام است.

فرماندار اراک با بیان اینکه مسئله شرکت هپکو در حد عدم پرداخت منظم حقوق بوده است، اضافه کرد: این مسئله قابل حل است.

بختیاری افزود: حقوق ماه گذشته کارگران واگن پارس بنا به قول کارفرما و مدیر کارخانه در روزهای آینده به حساب آنان واریز می‌شود و بنا داریم با تعامل همه جانبه هرچه سریع‌تر به تنش حاکم بر فضای کارگری شهر اراک خاتمه دهیم.

وی ادامه داد: شرکت واگن پارس اراک در سال‌های گذشته عملا از گردونه رقابت تجاری به دور بوده و اکنون در اندک زمانی توانسته شاخص‌های اقتصادی خود را افزایش دهد.

فرماندار اراک بیان کرد: مسوولان در قالب اختیارت قانونی کمیته کارگری شهر اراک، تحرکات مربوط به اعتصابات دو شرکت واگن پارس و هپکو را رصد می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح برخی مسائل در برخی رسانه‌های همسو با جریانهای ضد انقلاب با پوشش جهت دار و مسایل کذب و عاری از واقعیت سبب شده تا این روز‌ها نام شهر اراک در این رسانه‌ها شنیده شود.

وی ادامه داد: ضعف مدیریت رسانه‌ای در برخی از مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی نیز به این امر دامن زده چرا که با انتشار اخبار غیر موثق و دور از رسالت مطبوعاتی، بر هیزم آتش تنور رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب می‌افزاید.

بختیاری بیان کرد: شرکت واگن پارس اراک هم اینک قراردادهای کلان اقتصادی در راستای تامین نیازهای صنعت ریلی کشور را در دستور کار دارد که ادامه این اعتراضات به هیچ وجه جایز نیست.

فرماندار اراک اضافه کرد: با توجه به نیاز کشور در مقوله تولید و رونق کار و سرمایه ایرانی، باید به اعتراضات کارگری شهر اراک در فضایی کاملا مسالمت آمیز پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز