خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر خرمدره؛

رکود واحدهای صنعتی خرمدره همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۲۶

«اکنون با توجه به گذشت بیش از یکسال از پایان دولت دهم که با رکود بزرگ اقتصادی در کشور همراه بود به نظر می‌رسد آثار و پیامدهای این رویداد تلخ اقتصادی هنوز بر ساز و کارهای اشتغال کشور سایه انداخته است».

دبیر خانه کارگر خرمدره از ادامه رکود بازار کار و اشتغال واحد‌های مستقر دراین شهرستان خبر داد و گفت: وضعیت اشتغال در شهرک‌های صنعتی این شهرستان پس از گذشت یک سال از استقرار دولت یازدهم همچنان تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار دارد.

«کاظم خلجی» در این باره به ایلنا گفت: اکنون با توجه به گذشت بیش از یکسال از پایان دولت دهم که با رکود بزرگ اقتصادی در کشور همراه بود به نظر می‌رسد آثار و پیامدهای این رویداد تلخ اقتصادی هنوز بر ساز و کارهای اشتغال کشور سایه انداخته است.
او با بیان اینکه اکثر کارخانه‌های این استان به دلیل مشکل نقدینگی با ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کننددر ادامه کمبود نقدینگی را بزرگ‌ترین دغدغه واحد‌های صنعتی ادانست.

او همچنین اظهار داشت: شهرستان خرمدره با دارا بودن چند شهرک صنعتی همانند شهرک صنعتی «نورین»، شهرک صنعتی خرمدره، شهرک صنعتی «شریف» شهرک صنعتی «افق» وچندین شهرک دیگردرمنطقه که واحد‌های آن دربخشهای مختلف غذایی، شیمیایی، معدنی، کشاورزی و… غیره فعالیت دارند در وضعیت تولید وجذب نیروی کار آنان هیچ تغییری رخ نداده ودر برخی موارد حتی نیروی کار انان به حداقل کاهش یافته است.

خلجی در ادامه اظهار داشت: مشکلات سرمایه در گردش سرمایه گذاران، تعرفه حامل‌های انرژی و تعرفه‌های مالیاتی از جمله مشکلات پیش روی صنعتگران مستقر در شهرک و نواحی صنعتی شهرستان خرمدره است.
این فعال حقوق صنفی کارگران، به روند طولانی دریافت مواد اولیه در واحدهای تولیدی اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: رکود بازار و عدم فروش محصولات باعثضعف واحدهای صنعتی شده است که باید با برنامه ریزی صحیح و سریع نسبت به حل این مشکل و راهکارهای برون رفت از آن اقدام کرد.

این فعال کارگری در ادامه یاد آور شد: عمده واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقرند، صنایع کوچک به شمار می‌روند و متعلق به بخش خصوصی هستند؛ اما در سال‌های اخیر، متاسفانه توجه کافی به واحدهای صنعتی کوچک صورت نگرفته و به مرور با مشکلاتی که در رابطه با ورود کالاهای رقیب و رقابت با شرکت‌های بزرگ، دچار مشکل شده‌اند.

او با بیان اینکه آمار اشتغال در شهرستان خرمدره نشان می‌دهد روند بهبودی اقتصادی هنوز با موانع زیادی روبروست، افزود: شکی نیست که در منطقه خرمدره ظرفیت‌های بسیار زیادی برای اشتغال در زمینه‌های مختلف صنعتی ومعدنی فراهم است و از این نظر شرایط کم‌نظیری را شاهدیم؛ ولی با این وجود اشتغال همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات، دغدغه اصلی جوانان این شهرستان است.

دبیر خانه کارگر خرمدره در خاتمه گفت: در شرایط فعلی رکود بازار کار، کارگران شاغل در واحد‌های صنعتی به ناچاربرای تامین هزینه‌های جاری زندگی، شرایط کار در این کارگا‌ها را تحمل می‌کنند و در این زمینه دولت باید از این گروه از کارگران حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز