خبرگزاری کار ایران

پایان اعتصاب کارگران معدن کوشک و بازگشت ۱۷ کارگر اخراجی

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۷۴۰

«در پی تجمع صبح امروز نمایندگان کارگران که روز گذشته با فرمانداری مذاکره کرده بودند به کارگران گفته‌اند همهٔ کارگران به اضافهٔ ۱۷ کارگر اخراج شده می‌توانند کار در معدن را از سر بگیرند. »

اعتراض صنفی کارگران معدن سرب و روی کوشک که طی یک هفتهٔ گذشته با توقف کار و برگزاری تجمع همراه بود صبح امروز با وعدهٔ فرمانداری بافق مبنی بر بازگشت به کار ۱۷ کارگر اخراجی معدن پایان یافت. 

منابع خبری ایلنا گزارش داده‌اند: در پی تجمع صبح امروز کارگران (که مانند روزهای گذشته در مقابل معدن حضور یافته بودند)، نمایندگان کارگران که روز گذشته با فرمانداری مذاکره کرده بودند به کارگران گفته‌اند  همهٔ کارگران به اضافهٔ ۱۷ کارگر اخراج شده می‌توانند کار در معدن را از سر بگیرند. 

بنا بر این گزارش، در پی اعلام این خبر کلیهٔ کارگران به همراه کارگرانی که پیش از این اخراج شده بودند، در واحدهای خود حاضر شدند و فعلا کار را شروع کرده‌اند. 

 پرداخت حقوق و مزایا در موعد قانونی، افزایش دستمزد، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت فوق العاده اضافه کاری، تشکیل انجمن صنفی کارگران، پرداخت حق سختی کار، حق پله و تونل و تامین امنیت شغلی از جملهٔ مطالباتی است که کارگران معدن کوشک به دنبال تحقق آن هستند. 

یکی از کارگران معدن کوشک بافق امروز با بیان این مطلب که «با وجود پایان موقت این اعتراض، هنوز وضعیت مطالبات صنفی کارگران مشخص نیست» گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط در معدن کوشک چگونه پیش خواهد رفت. 

وی اضافه کرد: با بازگشت به کار ۱۷ کارگر اخراجی که در راستای پیگیری مطالبات صنفی کارگران قرارداد کاریشان توسط مدیریت معدن از ابتدای اسفند ماه تمدید نشده بود، کارگران فعلا متقاعد شده‌اند که به معدن بازگردند. 

پیشینه اعتراض

 گفتنی است کارگران معدن کوشک بافق، طی ماه‌های گذشته در چند نوبت در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفی و حقوقی خود کار را متوقف کرده‌اند و خواستار رسیدگی مسولین استان به وضعیت کارشان شده‌اند.
در پی اعتراض صنفی یک هفتهٔ گذشته این کارگران، که از روز شنبه دوم اسفند ماه آغاز شد یک ماه از دو ماه حقوق معوقه آنان پرداخت شد اما تحقق سایر مطالبات صنفی کارگران از جمله اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تشکیل انجمن صنفی کارگران هنوز به نتیجه نرسیده است. 

کارگران معترض در ارتباط با شرایط سخت کار و عدم برخورداری از حقوق متناسب با شغل‌شان پیش از این به ایلنا گفته بودند: روزانه بیش از ۶۰۰ پله را برای رسیدن به زیر زمین طی می‌کنیم و مجددا باز می‌گردیم و تنها بابت این سختی کار ۶ هزار تومان در ماه دریافت می‌کنیم و این منصفانه نیست.

شایان ذکر است، معدن کوشک بافق یک معدن با مالکیت خصوصی است که توسط شرکت معدن بافق (سهامی عام) اداره می‌شود و با بیش از ۳۵۰ کارگر در در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شرق یزد و ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بافق واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز