خبرگزاری کار ایران

مطالبه ۲۰ ساله کارگران فصلی نی بُر «هفت تپه» سرانجام محقق شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۳۰۸

«مشکل اصلی این گروه از کارگران که بصورت فصلی شش ماه از سال را در مزارع نی شکر کار می‌کنند تا پیش از این، نداشتن سابقه پرداخت حق بیمه در فصول بیکاری و متعاقبا ایجاد مشکل در زمان بازنشستگی بود که خوشبختانه بعد از گذشت ۲۰ سال حل شده است.»

نماینده کارگران «نی بر» مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از محقق شدن مطالبات بیمه‌ای حدود ۶۸۶ نفر از کارگران فصلی نی بُر خبر داد.

 «یوسف عادی» در این باره به ایلنا گفت: مشکل اصلی این گروه از کارگران که بصورت فصلی شش ماه از سال را در مزارع نی شکر کار می‌کنند تا پیش از این، نداشتن سابقه پرداخت حق بیمه در فصول بیکاری و متعاقبا ایجاد مشکل در زمان بازنشستگی بود که خوشبختانه بعد از گذشت ۲۰ سال حل شده است.

او با بیان اینکه این موضوع بدنبال اعتراضات سال گذشته کارگران فصلی مجتمع کشت وصنعت هفت تپه که دامنه آن به پایتخت نیز رسید، محقق شده است افزود: بدنبال تجمعات گسترده کارگران، آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات مشترکی را با سایر وزرا و سازمان‌ها همانند وزیر صنعت و معدن، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و مدیر کل‌ بانک کشاورزی و چند تن از نمایندگان استانی.. برگزار کردند که در ‌‌نهایت مقرر شد بابت فصول بیکاری کارگران در سنوات گذشته (بسته به سابقه کار هر کارگر) کارفرما (بانک کشاورزی) مبلغی را به تامین اجتماعی واریز کند و به این ترتیب در سوابق بیمه‌ای کارگران فصلی که بخشی از سال را بیکارند، فاصله‌ای ایجاد نشود.

عادلی ضمن ابراز رضایتمندی از حصول این توافق و رفع مشکل کارگران نی بر گفت: با انجام این کار در مرحله اول ۳۴۰ نفر از کارگران نی بر با احتساب سوابق مربوطه به بازنشستگی می‌رسند و مابقی کارگران طی دو سال آینده به مرور بازنشسته می‌شوند.

وی افزود: حل این مشکل ۲۰ ساله با مساعدت و تلاش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهام داران ومدیر عامل شرکت‌های کشت و صنعت هفته تپه و تصویب هیات مدیره و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی عملیاتی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز