خبرگزاری کار ایران

امروز مقابل فرمانداری شوشتر رخ داد:

تجمع کارگران «کاغذسازی کارون» در اعتراض به چهار سال بلاتکلیفی

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۲۱۶

شماری از کارگران کارخانه «کاغذسازی کارون» صبح امروز (۱۹ اسفند ماه) در اعتراض به بی‌توجه‌ای مسئولان به مشکلات صنفیشان، در مقابل فرمانداری شوشتر دست به تجمع زدند.

 کارگران حاضر در این تجمع اعتراضی که حدود ۳۰ نفر برآورد می‌شوند به ایلنا گفته‌اند قرار بود بعد از آنکه کارخانه کاغذ سازی کارون شوش‌تر به بخش خصوصی واگذار شود این واحد تولیدی سریعا با جذب کارگران سابق خود فعالیت تولیدی را از سر بگیرد که با وجود فشار معیشتی که متوجه کارگران شده است این اتفاق هنوز محقق نشده است. 

به گفته کارگران، این کارخانه از سال ۸۹ به دلیل وجود برخی مشکلات تعطیل و کارگران آن بیکار شدند و یکسال بعد به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد و به کارخانه «گلریز شوش‌تر» تغییر نام داد. 

در پی این اتفاق ۲۳۰ کارگر قراردادی شاغل در این کارخانه که بیکار شدند از سال ۸۹ تا کنون منتظر از سر گیری مجدد فعالیت کارخانه هستند. 

کارگران می‌گویند ما در حالی سالهاست بیکار شده‌ایم که کارفرما تعهد داده بود کارگران سابق کارخانه به کار باز گردند اما بجای ما بیش از ۱۰۰ کارگر جدید استخدام شده‌اند و به طور کل ما را کنار گذاشته‌اند. 

کارگران کارخانه کاغذسازی شوش‌تر درباره معوقات حقوق و سنواتی خود نیز گفتند: با تعطیلی کارخانه، بخش زیادی از مطالبات معوقه سنواتی و حقوقی ما که مربوط به ساهای ۸۵ تا ۸۹ می‌شود نیز هنوز پرداخت نشده و بلاتکلیف مانده است. 

کارگران حاضر در تجمع امروز می‌گویند پس از چهار سال بلاتکلیفیشان مسئولان باید به وضعیت این کارخانه و کارگرانش رسیدگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز