خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق:

کارگران «فولاد البرز» دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۶۶۰

۱۹۰ نفر از کارگران کارخانه «فولاد البرز»، صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق در محوطه کارخانه تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در تاکستان دلیل تجمع صنفی امروز  (۲۰ اسفند) کارگران فولاد البرز را پرداخت نشدن حقوق ۱۹۰ نفر از کارگران این کارخانه طی سه ماه گذشته وعدم دریافت عیدی اعلام کرده‌اند.

این کارگران همچنین می‌گویند در این تجمع اعتراضی که نزدیک به دو ساعت طول کشید، کارگران دست از کار کشیده و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند. همچنین حق بیمه آنان طی چهار ماه گذشته به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته آنان؛ روز گذشته نیز (۱۹ اسفند ماه) کارگران این واحد صنعتی به طور کامل تولید را متوقف کرده و دست به اعتصاب زده بودند که در ‌‌نهایت با بی‌توجه‌ای کارفرما به مطالباتشان راس ساعت دو بعد اظهر همه کارگران محل کار را ترک کردند.

همچنین روز گذشته کارگران شاغل در آشپزخانه نیز با همراهی سایر کارگران معترض، از پختن غذا خودداری کرده‌اند.

کارگران می‌گویند با توجه به شرایط پیش آمده، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و مشخص نیست در ‌‌‌نهایت چگونه باید به حقوق قانونی‌شان دست پیدا کنند.

بنا بر اظهارات کارگران؛ کارخانه فولاد البرز دارای تولید و بازار فروش خوبی است و روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن میلگرد تولید می‌کند با این حال کارفرمای این کارخانه که در عین مالک چند کارخانه دیگر همچون لوله و نورد صفا است، حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کند.

کارگران در ادامه گفتند؛ مشکلات کارگران این کارخانه با عدم پرداخت حقوق افزون‌تر شده چرا که اکثر ما متاهل و دارای زن و فرزند هستیم.

آنان می‌گویند؛ گرانی‌های روز افزون کالاهای مصرفی، افزایش اجاره بها، عقب افتادگی اقساط بانکی و... کارگران را تحت فشار قرار داده بطوری که چند ماهی است حقوقی دریافت نکرده‌ایم و علاوه بر مشکلات اقتصادی، دچار بحران‌های روحی و خانوادگی نیز شده‌ایم.

این کارگران همچنین از عدم پرداخت بن کارگری و سایر مزایای پیش‌بینی شده در قانون طی دوسال گذشته (۹۲ و ۹۳) خبر می‌دهند بطوری که هر کارگر بابت حق بن‌های کارگری سال گذشته و سال جاری به طور میانگین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان طلب دارد.

به ادعای کارگران، کارفرما گفته است توان پرداخت مطالبات حقوقی کارگران (که تا پایان سال جاری به ۴ ماه می‌رسد) را ندارد و تنها می‌تواند عیدی کارگران را حداکثر تا روزیکشنبه هفته آینده پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز