خبرگزاری کار ایران

کارگران فولاد و چدن دورود با پنج ماه حقوق معوقه سال نو را آغاز می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۶۰

منابع خبری ایلنا در کارخانه فولاد و چدن دورود از پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق و عیدی پایان سال کارگران شاغل در این کارخانه در واپسین روزهای باقیمانده از سال ۹۳ خبر می‌دهند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند، در حالی که حدود ۴ روز بیشتر به شروع سال ۹۴ باقی‌نمانده است، تشدید مشکل قدیمی کمبود نقدینگی، پرداخت مطالبات پایان سال کارگران این واحد صنعتی را با مشکل روبرو کرده است.

به گفته کارگران، این مطالبات صنفی شامل ۵ ماه حقوق ماهای مهر، آبان، آذر، دی و بهمن به همراه عیدی و پاداش پایان سال و حق سنوات پایان قرارداد کارگران قرار دادی می‌شود.

بنا بر این گزارش، کارخانه فولاد و چدن دورود ۱۴۰ کارگر قرار دادی و ۴۰ کارگر رسمی دارد که علاوه بر تعویق ۵ ماهه مزد و حقوق پایان سال، حدود دو سال حق بیمه کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده بطوری که هر چند ماه یکبار دفترچه‌های درمانی کارگران با اعتبار و سفارش مدیر کل تامین اجتماعی تمدید می‌شود.

کارگران فولاد و چدن دورود پرداخت حق عیدی در روزهای پایانی سال را باعث کم‌ارزش شدن دریافتی کارگران دانسته و در این باره گفتند: هر روز که به عید نوروز نزدیک‌تر می‌شویم اجناس گران‌تر می‌شوند و طبیعتا پولی که مردم برای اجناس می‌پردازند هم کم‌ارزش‌تر می‌شود.

به گفته کارگران، علی رغم وعده‌های داده شده در خصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی از سوی کارفرما جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته و کارگران همچنان در روزهای واپسین سال ۹۳ منتظر دریافت مطالبات خود هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز