خبرگزاری کار ایران

اخراج ۱۷ کارگر معدن کوشک بافق برای دومین بار

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۶۵

۱۷ کارگر معدن کوشک بافق دو روز بعد از پایان آخرین دور از اعتراضات صنفی کارگران این معدن اخراج شدند. این ۱۷ کارگر یکبار دیگر در پایان ماه گذشته اخراج شده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این ۱۷ کارگر معدن کوشک بافق که در پایان بهمن ماه به دلیل شرکت فعال در اعتراضات صنفی اخراج شده بودند. پس از اعتصاب ۴۰۰ کارگر در اعتراض به اخراج آنان از تاریخ ۲ اسفند آغاز شد، در تاریخ ۱۰ اسفند  با وساطت فرمانداری به کار بازگشته بودند.

اسامی اخراج شدگان حسن شمس‌الدین، ابراهیم حیدری، محمدرضا باقرزاده، محمود حیدری، محمدرضا ابراهیمی، کاظم اسماعیلی، کاظم غلامی، محمدمهدی نبی‌زاده، اسماعیل بابایی، وحید شفیعی، علی فروزانی، ابوذر ایزدی، امیر حسنی، علی اکبر حسنی پور، ایمان حاجی عبدلی و محسن حیدری گزارش شده است.

کارگران می‌گویند دو روز بعد از پایان اعتصاب، کارفرما مجددا از ورود این ۱۷ کارگر به معدن جلوگیری کرده است و فرمانداری نیز در برابر این خلف وعده عکس العملی نشان نداده است. در این میان گفته می‌شود تنها یکی از اخراجی‌ها اجازه ادامه کار پیا کرده است.

یکی از کارگران اخراجی به ایلنا گفته زمانی که به فرمانداری و اداره کار مراجعه کرده‌ است مقامات محلی به او توصیه کرده‌اند که خود را به بیمه بیکاری معرفی کند. 

کارگران می‌گویند در اعتراض به اخراج از معدن دادخواستی را در اداره کار بافق تنظیم کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز