خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار:

انتقاد کارگران به مزد 94 را قبول داریم/ برگزاری جلسات کمیته مزد باید ادامه یابد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۱۳۲

« انتقاد کارگران به ناکافی بودن افزایش مزدی سال 94 را قبول داریم/ با این وجود تک نرخی شدن افزایش مزد کارگران دستاوردی مثبتی است که می‌توان از آن برای واقعی شدن دستمزدهای کارگران استفاده کرد».

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری گفت: برای جبران شکافی که میان درآمد و مزد کارگران به وجود آمده است ادامه فعالیت کمیته‌های مزد تشکل‌های صنفی کارگری ضروری است.

«ناصر چمنی» که خود در ترکیب امسال اعضای گروه کارگری شواری عالی کار حضور داشت با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: انتقاد کارگران به ناکافی بودن افزایش مزدی سال 94 را قبول داریم اما و برای همین معتقدیم که کمیته‌های تعیین مزد نهادهای صنفی کارگری باید همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی بابیان اینکه در میان اعضای گروه کارگری شورای عالی این آمادگی برای تشریح چگونگی افزایش 17 درصدی مزد سال 94 وجود دارد؛ ادامه داد: نکته‌ای که در میان سیل انتقادات وارده کمتر مورد توجه قرار گرفته این است که تک نرخی شدن افزایش مزد کارگران دستاوردی مثبتی است که می‌توان از آن برای واقعی شدن دستمزدهای کارگران استفاده کرد.

چمنی در پاسخ به منتقدانی که مدعی هستند به دلیل عملکرد گروه کارگری امکان افزایش 18 تا 20 درصدی دستمزدهای سال 94 کارگران محقق نشد؛ گفت: احتمالا این دوستان هنوز اطلاع ندارند که براساس این بسته پینشهادی میزان افزایش دستمزد کارگران رقمی در حدود 14 – 15 درصد بود که با احتساب مزایای عیدی و سنوات سالیانه میزان آن به سقف مورد نظر نزدیک می‌شد.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران یادآور شد: با وجود همه انتقادات پیگیری‌های اعضای گروه کارگری امسال باعث شد تا مجموع مزد و مزایای ماهیانه کارگران به تنهایی به میزان 17 درصد افزایش یابد.

این فعال کارگری افزود: معتقدیم برای اینکه امکان افزایش واقعی دستمزدها وجود داشته باشد باید به برگزاری جلسات کمیته‌های تعیین مزد نهادهای صنفی کارگری ادامه داد تا از این طریق موقعیت واقعی خانواده‌های کارگری در وضعیت اقتصادی- اجتماعی جامعه مشخص شود.

 

 
 
 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز