خبرگزاری کار ایران

تعویق دو ماه حقوق و عیدی ۵۷۰ کارگر فولاد آذربایجان

منابع کارگری از بلاتکلیفی نزدیک به ۵۷۰ کارگر فولاد آذربایجان خبر می‌دهند. این کارخانه که در شهرستان میانه واقع شده است از اسفند پارسال تولیدی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران فولاد آذربایجان که در پایان بهمن ماه پارسال اخراج شدند تا امروز با دستور شورای تامین شهرستان میانه در کارخانه حاضر شده‌اند.

این کارگران پس از آن اخراج شدند که کارخانه فولاد آذربایجان در پاییز سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد.

یکی از کارگران در این باره گفته «این واگذاری در حالی صورت گرفت که ما نسبت به تعدیل گسترده کارگران قراردادی پس از خصوصی سازی کارخانه به مقام‌های دولتی هشدار داده‌ بودیم و متاسفانه این هشدارها در نزدیک‌ترین زمان ممکن با اخراج همه کارگران و توقف خط تولید به وقوع پیوست.»

بر اساس این گزارش، کارگران فولاد آذربایجان در دو ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند و پاداش و عیدی آن‌ها نیز تا امروز به تعویق افتاده است.

منابع کارگری ایلنا می‌گویند در جلسه‌ای که در هفته پایانی اسفند بین مدیران سازمان خصوصی سازی، مدیران ایمیدرو [سازمان دولتی (زیرمجموعه وزارت اقتصاد) فعال در بخش معدن] و نمایندگان میانه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد تصمیم گرفته شده است که کارخانه فولاد آذربایجان دوباره دولتی شود و کارگران اخراجی به کار بازگردند.

شورای تامین شهرستان میانه پیش از واگذاری کارخانه فولاد آذربایجان به بخش خصوصی تصویب کرده بود کارفرمای جدید این واحد تولیدی حق ندارد هیچ کارگری را اخراج کند.

گفتنی است کارخانه فولاد آذربایجان با نزدیک به ۳۳۰ کارگر قراردادی و ۲۴۰ کارگر رسمی در پاییز سال گذشته توسط گروه مالی بانک ملت و یک شخص حقیقی خریداری شده است.

 

کد خبر : ۲۶۳۸۷۳