خبرگزاری کار ایران

دو سال بلاتکلیفی 100 کارگر مجتمع «ایحا گستر شمال»

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۰۹۱

حدود 60 کارگری که پس از توقف تولید مجتمع بسته بندی و چاپ «ایحا گستر شمال» بلحاظ حقوقی هنوز رابطه کاری‌شان را با این مجتمع خاتمه نداده‌اند، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا، کارخانه «ایحا گستر شمال» که در زمینه بسته بندی و چاپ در ۱۵ کیلومتری شهر رشت فعالیت دارد از دو سال پیش به دلیل مشکلات مالی تولیدات خود را متوقف کرده است اما با توجه به قطع نشدن رابطه کارکری کارگران، آنان مدعی اند مطالبات معوقه شان به ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان رسیده است و حق عیدی سالهای ۹۲ و ۹۳ آنان نیز پرداخت نشده است. همچنین ۶ ماه است که بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و دفتر چه‌های درمانی عده ای از کارگرا ن فاقد اعتبار شده است.

بنا بر این گزارش، در زمان فعالیت این واحد تولیدی در مجموع 100 کارگر مشغول به کار بودند اما دو سال پس از تعطیلی 40 از کارگران به اداره کار و سایر نهاد های قضایی شکایت کرده اند. در حال حاضر مابقی کارگران (60 نفر ) به امید دریافت مطالبات معوقه خود تقریبا هر روز در کارخانه حاضر می شوند.

کارگران ایحاگسترشمال می‌گویند اخیرا تعدادی از دستگاهای چاپ این مجتمع صنعتی توسط کارگران متشاکی مصادره شده و قرار است طی روزهای آینده برای فروش به مزایده گذاشته شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز